Domov » Lepota & zdravje » 10 okusnih živil za čisto in sijočo kožo

10 okusnih živil za čisto in sijočo kožo

Lepota & zdravjePrehrana & ReceptiZdravje
10 okusnih živil za čisto in sijočo kožo
📷 Angelica Blick

Do zdaj ti je zelo verjetno že jasno, da je vse, kar se dogaja na tvojem obrazu – mozolji, bleda polt itd. – v precejšnji meri povezano s tem, kar ješ in piješ. (Še zlasti, kar piješ.) Ja, redno čiščenje in vlaženje kože ter vsi topični tretmaji so pomembni, vendar pa tvoja koža ne bo izgledala tako čudovito kot bi lahko, če jo boš hranila s sladkarijami in alkoholom.

Vesela novica je ta, da obstaja ogromno okusnih živil, s katerimi nahraniš svoje telo, hkrati pa tudi sčistiš kožo, zmanjšaš akne in zagotoviš še boljšo obrambo pred kožnim rakom. Nobeno presenečenje ni, da živila z visoko vsebnostjo sladkorjev katastrofalno vplivajo na zdravje tvoje kože, po drugi strani pa te bodo morda nekatera koži prijazna živila zelo presenetila (na primer čokolada in rdeče vino, ko ju uživaš zmerno).

V nadaljevanju ti v naraščajočem vrstnem redu (od zelo do najbolj) predstavljamo seznam živil, ki so izjemna za tvojo kožo in bi jih (vsaj nekaj) morala takoj dodati na nakupovalni seznam.

10. Temna čokolada
Temna čokolada je bogata s kakavovimi flavanoli, za katere se je izkazalo, da pomaga pri bolj gladki koži. Izberi takšno temno čokolado, ki vsebuje vsaj 70% kakavovih delcev. Toda pozor, tudi preveč “zdrave” čokolade ti lahko škoduje – dovolj bo le ena vrstica oziroma okoli 25 gramov.

9. Rdeče vino
Nikar naj ne bo rdeče vino na seznamu za kožo koristnih živil izgovor, da vsak večer popiješ pol litra. Povsem dovolj je kozarček rdečega vina na dan oziroma vsak drugi dan. Rdeče vino je bogato z resveratrolom – močnim antioksidantom, ki ima protirakave in prokolagenske učinke na koži.

8. Rožmarin
Rožmarin je najboljše zelišče za tvojo kožo, saj vsebuje ogromno antioksidantov. Na splošno pa prehrana bogata z zelišči dokazano zmanjšuje tveganje za melanomom.

7. Olivno olje
Olivno olje ima mononenasičene maščobe (dobre maščobe) in antioksidativne polifenole, ki izničujejo učinke prostih radikalov na koži, ki jih povzročajo smog, dim in sonce.

6. Paradižniki
Še zlasti paradižnikova mezga in kuhani paradižniki so bogati z likopenom – antioksidantom, ki pomaga izboljšati učinkovitost zaščite kože pred soncem (poleg tega pa je koristen tudi za prostato).

5. Korenje
Korenje je bogato z beta karotenom in zmerna količina lahko poveča zdrav sijaj kože. Poudarek je na zmerni količini, saj lahko pretiravanje s korenjem (in na splošno z živili, ki vsebujejo beta karoten) obarva tvojo kožo rumeno/oranžno.

4. Listnati ohrovt
Listnati ohrovt je zelo cenjeno super živilo, saj je bogat z dvema karotenoidoma: luteinom in zeaksantinom. Je močan antioksidant in uničevalec prostih radikalov, s čimer pomaga zmanjšati poškodbe UV-žarkov. Poleg vsega tega pa je tudi bogat z vitaminoma A in C, ki spodbujata tvorbo kolagena.

3. Borovnice
Borovnice so modre barve, ker so bogate z močnimi antioksidanti, imenovanimi antocianini. Bogate pa so tudi z vitamini A, C in E, ki skupaj pomagajo krepiti kožo in zmanjšati poškodbe prostih radikalov.

2. Zeleni čaj
Vsebuje polifenole in specifične antioksidante, imenovane katehini, ki izboljšajo elastičnost kože in jo pomagajo zaščititi pred poškodbami sonca.

1. Losos
Lososu daje značilno rožnato barvo karotenoid, imenovan astaksantin, ki so ga poimenovali tudi “najmočnejši antioksidant narave”. Astaksantin je več tisočkrat močnejši od vitaminov C in E, poleg tega pa pomaga povečati tvorbo kolagena ter zmanjšati škodo od prostih radikalov in gub od sonca.