Domov » Prehrana & Recepti » 7 živil, ki te znanstveno dokazano spravijo v slabo voljo

7 živil, ki te znanstveno dokazano spravijo v slabo voljo

Prehrana & Recepti
7 živil, ki te znanstveno dokazano spravijo v slabo voljo
📷 Pexels

Naš prebavni sistem proizvede okoli 90 odstotkov serotonina – kemikalija, ki je odgovorna za dobro počutje. In če bi rada ostala mirna in razpoložena, bi se morala izogibati vsem spodnjim živilom.

Dietni napitki
Aspartam – umetno sladilo v priljubljeni dietni Coca-Coli, vsebuje aminokislino imenovano fenilalanin. V nekaterih znanstvenih študijah je bilo dokazano, da fenilalanin ovira proizvodnjo serotonina (veseli nevrotransmiter, ki uravnava razpoloženje). Zate (in tvoje razpoloženje) bo bolje, če boš dozo kofeina zaužila s črnim čajem ali kavo.

Kosmiči in energijske tablice
Ni se jim potrebno popolnoma odreči, pomembno je le to, da vedno prebereš deklaracijo, koliko gramov sladkorja vsebujejo – izberi tisti izdelek, ki ga vsebuje maksimalno 8 gramov. Mnogo znamk v svoje izdelke dodaja vse preveč rafiniranega sladkorja, kar posledično povzroči instantni dvig razpoloženja, ki pa mu sledi strm padec. Ko raven krvnega sladkorja pade pod normalno vrednostjo, se začnejo sproščati stresni hormoni, ki povzročajo nihanje razpoloženja.

Pakirane slaščice
Nobena skrivnost ni, da je sladkor velik krivec (no, občasni krof ne bo ustvaril pretirane škode). Vendar pa so kupljenim pakiranim pecivom pogosto dodana umetna barvila, ki so povezana z zmanjšano pozornostjo in hiperaktivnostjo, še zlasti pri otrocih. Tako da, če si si že zaželela pecivo, potem bo veliko bolje, da se odpraviš v bližnjo pekarno, kot pa v živilsko trgovino na oddelek sladic.

Hitra hrana
Tisto naročilo XXL pomfrija je polno trans maščob. Delno hidrogenirana olja podaljšajo rok uporabnosti večini živil, a prav tako ovirajo ravnovesje omega-3 maščobnih kislin. Raziskava iz Pittsburgha je pokazala, da so nizke ravni maščobnih kislin povezane s pesimizmom, depresijo in agresijo.

Margarina
Zanimivo dejstvo: niti ščurek ne mara margarine. To je v bistvu čista trans maščoba, ki pa te ovira pri tem, da bi bila prijetna oseba. Zato je nikar ne uporabljaj pri kuhanju in raje posezi po maslu.

Slani prigrizki
Naslednjič, ko boš odprla vrečko ali pločevinko s slanimi prigrizki, preveri seznam sestavin. Mnogo jih vsebuje MSG (mononatrijev glutamat) – ojačevalec okusa, ki se običajno nahaja v predelanih živilih in lahko povzroči strašen glavobol, šibkost in utrujenost.

Konzervirana hrana
Konzerviran fižol in juhe lahko prav tako vsebujejo MSG in prekomerne količine soli, tako da če se po njihovem zaužitju ne počutiš najbolje, preveri deklaracijo na izdelku. Veliko bolje bo, da najdeš pločevinke, ki ne vsebujejo BPA-ja, saj so nekatere študije pokazale, da poseže v območje možganov, ki uravnava razpoloženje in shranjevanje spomina.