Domov » Lepota & zdravje » 9 najboljših živil za zdrave in sijoče lase (+ 3 najslabša)

9 najboljših živil za zdrave in sijoče lase (+ 3 najslabša)

Lepota & zdravjeNega
9 najboljših živil za zdrave in sijoče lase (+ 3 najslabša)
📷 Larisa Costea

Sijoči in zdravi lasje so bolj kot ne vedno na vrhu naše lepotne liste želja. In medtem, ko nam ni tuje preizkušanje najrazličnejših lepotnih izdelkov v želji, da bi bili naši lasje vsaj malo podobni lasem Blake Lively, se ne posvečamo kaj dosti živilom, ki bi nam še kako zelo pomagala do naših sanjskih las.

Kar vneseš v svoje telo ima ogromne učinke na izgled tvojih las. Spoznaj, katerih 9 živil bi morala čim prej dodati na svoj krožnik in katerim trem se čim bolj izogibaj.

 

Jej: Rdeče meso, ribe in perutnina

Ker so lasje sestavljeni iz beljakovinskih vlaken, je povsem logično, da moraš za zdrave lase uživati veliko beljakovin. Če ne zaužiješ dovolj tega hranila, tvoje telo omeji količino, ki je na voljo za lasne mešičke. Z drugimi besedami? Tvoji lasje postanejo suhi, takšni pa so bolj dovzetni za lomjenje. Zato poskrbi za dovoljšen vnos beljakovin z rdečim mesom, perutnino in ribami ter z oreščki, semeni in stročnicami, če si vegetarijanka.

 

Jej: Ostrige

Veš, da imajo afrodizične lastnosti, zelo verjetno pa ne veš, da ostrige vsebujejo tudi veliko cinka. In cink, ki ga najdemo v ostrigah, spodbuja delovanje žlez lojnic, ki proizvajajo sebum, kar preprečuje, da bi lasje postali suhi in krhki. Dodatna korist? Ostrige vsebujejo tudi beljakovine, ki, kot že veš, izboljšujejo zdravje las.

 

Jej: Mandlji

Si se kdaj vprašala, zakaj toliko šamponov in balzamov vsebuje med sestavinami mandljevo olje? Naš (in morda tudi tvoj) najljubši prigrizek je odličen vir vitaminov in mineralov – ampak nikar ne pretiravaj z njimi, saj vsebujejo tudi veliko maščob (porcija je majhna pest in ne cela vrečka). S četrt skodelice mandljev boš zaužila skoraj polovico priporočene dnevne vrednosti vitamina E in mangana, ki spodbujata rast las.

 

Jej: Mandarine

To sočno sadje ni dobro le za tvoj imunski sistem, temveč tudi tvoje lase in kožo. Vitamin C pomaga telesu proizvesti več kolagena, vitamin A pa hidrirati lase s povečano proizvodnjo sebuma. To pa sploh še ni vse – vitamin B12, ki ga vsebujejo mandarine, pomaga upočasniti nastajanje sivih las, kajti ko telesu primanjkuje tega pomembnega hranila, začne proizvajati vodikov peroksid, ki dejansko odstrani barvo z las.

 

Jej: Špinača

Nobeno presenečenje – ta zelena listnata zelenjava vsebuje železo (odlično za močne lase) in cink (ohranja močne folikle las). Je pa tudi dober vir kalija in kalcija, dveh hranil, ki še dodatno pomagata ohranjati tvoje lase zdrave.

 

Jej: Grški jogurt

Ne le, da je to kremasto živilo polno beljakovin, ampak vsebuje tudi vitamin B5 (pantotenska kislina), ki poveča pretok krvi v tvoje lasišče in s tem pomaga pri rasti las.

 

Jej: Losos

Naša telesa so precej neverjetna, ampak ena stvar, ki je ne morejo narediti sama, pa je proizvesti omega-3 maščobne kisline, katerih protivnetne lastnosti pomagajo pri preprečevanju izpadanja las. Losos je izjemen vir teh maščobnih kislin, ki pomagajo telesu pri hitrejši proizvodnji inzulina – izguba las je povezana z odpornostjo telesa proti inzulinu. Si vegetarijanka? Uživaj avokado, bučna semena in orehe, ki so prav tako bogati z omega-3 maščobnimi kislinami.

 

Jej: Jajca

Eno od naših najljubših zajtrkov je tudi polno biotina, ki ne pomaga le lasem pri rasti, ampak prepreuje tudi lomljenje nohtov. Mi temu pravimo dvojna zmaga!

 

Jej: Sladek krompir

Sladek krompir je dobro znano super živilo, polno beta-karotena, ki ohranja lase zdrave. Omenjeno hranilo spodbuja rast las s povečanjem proizvodnje sebuma v lasišču. Z beta-karotenom pa so polna tudi druga oranžna živila, kakršna sta korenje in buča.

 

Izogibaj se: Skuša

Skuša je dobra v majhnih količinah, vendar pa se je izogibaj, če imaš težave z izpadanjem las. Ta mastna riba vsebuje visoke vrednosti živega srebra, ki je lahko odgovoren za izpadanje las. Splošno pravilo pravi, da večja kot je riba, več živega srebra vsebuje.

 

Izogibaj se: Sladkor

Sladkarije ne škodijo le tvojim zobem, ampak imajo negativni vpliv tudi na lase. Kako? Sladkor upočasni absorpcijo beljakovin v telesu, ki pa so, kot smo že na začetku omenili, bistvenega pomena za zdrave lase.

 

Izogibaj se: Alkohol

Medtem, ko alkohol dehidrira tvoje telo, dehidrira tudi tvoje lase, zaradi česar so bolj dovzetni za lomljenje. Poleg tega pa alkohol zniža tudi ravni cinka v telesu, ki spodbuja delovanje žlez lojnic za rast sijočih in zdravih las.