Domov » Lepota & zdravje » 9 zdravilnih koristi oliv in olivnega olja, ki jih moraš poznati

9 zdravilnih koristi oliv in olivnega olja, ki jih moraš poznati

Lepota & zdravjePrehrana & ReceptiZdravje
9 zdravilnih koristi oliv in olivnega olja, ki jih moraš poznati
📷 Pexels

Nobena skrivnost ni, da so olive polne hranilnih snovi. Ne glede na to ali jih uživamo v obliki olivnega olja ali pa kar cele, ti majhni plodovi poleg vseh ostalih koristi pomagajo vzdrževati tudi zdravo srce.

V nadaljevanju razkrivamo 9 zdravilnih koristi oliv in morda si boš želela zaživeti mediteransko življenje…

1. Izjemen prigrizek za zdravo srce

Olive so polne mononenasičenih maščobnih kislin – vrsta maščobe, ki je povezana z zniževanjem LDL (“slabega”) holesterola in ohranjanju HDL (“dobrega”) holesterola. Močne antioksidativne lastnosti oljčnih polifenolov lahko varujejo tudi pred oksidativnim stresom in kroničnim vnetjem, ki ključni začetni dejavnik bolezni srca.
Poleg tega pa dolgoročni dokazi razkrivajo, da imajo ljudje, ki dnevno uživajo ekstra deviško oljčno olje, manjše tveganje za srčni infarkt, visok krvni tlak in kardiovaskularno smrtnost od tistih, ki ga ne.

2. Lahko izboljšajo cirkulacijo

Rastlinske spojine v olivah lahko povečajo produkcijo dušikovega oksida in izboljšajo delovanje žil s spodbujanjem pretoka krvi v tkiva. To je koristno tako za kratkotrajno kot za dolgoročno zdravje, saj boljša cirkulacija krvi krepi vse od sprintov v telovadnici do splošnega zdravja, zmanjša pa tudi tveganja za kronične bolezni.

Nekatere vrste oljk lahko zagotovijo tudi do 25% potreb telesa po železu, ki je pomemben mineral, saj pomaga prenašati kisik do organov.

3. Imajo protivnetne koristi

Polifenoli v oljkah lahko pomagajo zmanjšati kronična vnetja tako, da preprečijo poškodbe tkiv organov še preden ta nastanejo. In kot že veš so olive in olivno olje, poleg zelenjave, sadja in polnozrnatih žitaric, pomemben del mediteranske prehrane. Zato je zelo pomembno, da spremeniš celotni način prehranjevanja, ne pa le en prigrizek.

4. Zelo koristne so tudi za tvoje kosti

Polifenoli lahko izboljšajo tudi mineralno gostoto kosti z zmanjšanjem degeneracije. Poleg tega pa je mediteranska prehrana povezana z manjšim tveganjem za zlome pri starejših osebah.

5. Izboljšajo lahko zdravje možganov

Ker lahko olive pomagajo zmanjšati oksidativni stres, ki ga povzroča vnetje, posledično zaščitijo tudi tkiva vitalnih organov (npr. možganov!) pred škodljivo in potencialno nepopravljivo škodo. Še ena prednost oliv pa je ta, da vsebujejo vitamin E – antioksidant, ki je povezan z izboljšano kognicijo in zmanjšanim tveganjem za kognitivni upad. Prehrana, ki se opira na oljčno olje kot primarni vir maščobe je povezana tudi z manjšim tveganjem za Alzheimerjevo bolezen.

6. Pomagajo pri daljši sitosti

Uporaba ekstra deviškega oljčnega olja med kuhanjem podaljša občutek sitosti po zaužitem obroku z zdravimi in aromatičnimi maščobami, ki te nasitijo za dlje časa. Ena jedilna žlica olivnega olja vsebuje 120 kalorij, medtem ko enako količino kalorij zaužiješ s približno 30 olivami (odvisno od vrste in velikosti). Z uživanjem tega sadeža pa v telo vneseš tudi prehranske vlaknine: skodelica vsebuje približno 15% dnevne potrebe. Ampak, če si na dieti z nizkim vnosom natrija, potem raje uživaj olive le v oljni različici.

7. Lahko zmanjšajo tveganje za nekatere vrste raka

Živila z visoko vsebnostjo antioksidantov, kamor spadajo tudi olive, lahko zmanjšajo tudi tveganja za določene vrste raka tako z zaščito celične DNA (potencialno preprečevanje rasti tumorja) in z zmanjšanjem oksidativnega stresa.

8. Lahko izboljšajo ravni krvnega sladkorja

Ekstra deviško oljčno olje lahko zniža krvni sladkor že dve uri po obroku s pomočjo delovanja inzulina, pri tem pa pomagajo tudi oleinske kisline (zdrava vrsta maščobe) in polifenoli. Raziskave kažejo, da lahko diete z visoko vsebnostjo mononenasičenih maščob in antioksidantov zmanjšajo tveganje za diabetes tipa II.

9. Telesu pomagajo pri boljši absorbciji ostalih hranil

Antioksidanti v večini zelenjave in sadja se najbolje absorbirajo, ko jih uživaš z prehrambenskimi maščobami kot so olive in olivno olje. Če preliješ jedilno žlico olivnega olja po solati ali pa po korenju, sladkem krompirju itd., lahko to pomaga tvojemu telesu bolje izkoristiti karotenoide, ki koristijo tvojim očem in zmanjšujejo dolgoročno tveganje za bolezni.