fbpx

Adijo, hitra moda. Živijo, trajnostno oblačenje!

Oblikovalka Maja Štamol Droljc oblekla modele v oblačila iz druge roke.

V novembru je zaživel nov ekološko naravnan projekt bolha.com fešn, ki spodbuja nošenje oblačil iz druge roke in s tem odgovorno ravnanje do okolja. K sodelovanju so povabili priznano modno oblikovalko Majo Štamol Droljc, ki je oblekla štiri modele, obleke zanje pa je poiskala na bolha.com. Štirje modeli so se tako predstavili v 12 izbranih stajlingih z oblačili iz druge roke in navdušili z unikatnimi modnimi stili.

Ko se srečata moda in trajnost

Pri našem največjem spletnem oglasniku bolha.com so v novembru predstavili ekološko naravnan projekt bolha.com fešn, s katerim ozaveščajo potrošnike o posledicah, ki jih hitra moda prinaša za okolje, in spodbujajo nakup rabljenih oblačil, ki so prijaznejša tako do denarnice kot do okolja.

»S projektom bolha.com fešn želimo doseči mlade in starejše, ki čutijo odgovornost do okolja in družbe, morda že nakupujejo iz druge roke ali pa se šele spogledujejo z idejo. Second hand ponudba oblačil lahko služi kot inspiracija za modne stile in nudi popestritev z unikatnimi in vintage kosi, ki se jih v trgovinah s hitro modo ne da dobiti. Tako lahko ustvarijo svoj edinstven stil po ugodni ceni,« je povedala vodja projekta Petra Janc Pšeničnik.

Maja Štamol Droljc: »S sodelovanjem pri projektu bolha.com fešn dodam še en kamenček v mozaiku za boljši jutri.«

K projektu bolha.com fešn so povabili eno najboljših slovenskih modnih oblikovalk Majo Štamol Droljc, ki je z oblačili in dodatki iz bolha.com ustvarila tri modne stile (jesen, zima, pomlad) za štiri različne modele. »Projekt bolha.com fešn je zanimiv, soroden delu, ki ga tudi sicer opravljam, hkrati pa se mi je zdelo, da lahko s sodelovanjem pri tem projektu dodam še en kamenček v mozaiku za boljši jutri ter s svojimi izkušnjami pripomorem k ozaveščanju ljudi na področju varovanja narave,« je pojasnila Maja Štamol Droljc, ki je med oglasi za oblačila in obutve skrbno izbirala oblačila za štiri modele: dva predstavnika mlajše generacije in dva v aktivnem obdobju življenja. Poleg izjemnih kosov oblačil je dobila tudi zanimive vpoglede v nakupovalne navade Slovencev: »Ugotovila sem, da smo ženske veliko večje potrošnice kot moški in da kupujemo cenejše blagovne znamke, posledično tudi več prodajamo. Moških artiklov je bistveno manj, veliko več je dražjih blagovnih znamk, kar pomeni, da moški kupujejo bolj preudarno, uštejejo se le pri velikostnih številkah in zato izdelek največkrat tudi prodajo naprej.«

Povedala je še, da jo je presenetilo, kako hitro se prodajajo oblačila na bolha.com in da je treba kos oblačila, ki ti je všeč, kar hitro rezervirati in se s prodajalcem dogovoriti za nakup. Od vseh kupljenih stvari, za vse štiri stajlinge, je bilo le eno oblačilo slabše kakovosti kot na fotografiji in v opisu izdelka, vsa druga oblačila so bila takšna, kot sta kazala fotografija ob oglasu in opis, je še povedala Maja Štamol Droljc.

Mladi radi nakupujejo oblačila iz druge roke

Oblačila iz druge roke so po izkušnjah Maje Štamol Droljc v 90 odstotkih vredna nakupa, saj so lepo ohranjena, malo nošena ali celo nova, še z etiketo prodana naprej, vendar za bistveno nižjo ceno, kot če bi jih kupili v trgovini s hitro modo. Z novo storitvijo Brez skrbi pa je nakup na bolha.com še bolj varen in enostaven tako za kupca kot za prodajalca, saj bolha.com poskrbi za celoten proces, od spletnega plačila do prevzema oziroma dostave izdelka na dom in vračila.

Zanimanje za nošenje rabljenih oblačil je zelo razširjeno med mlajšimi generacijami, ki dajo velik poudarek na ohranjanje okolja. »Trajnostna moda mi je pomembna, ker si rada kupim kakovosten in ekološko prijazno narejen kos oblačila, za katerega vem, da bo z mano več sezon. Več kot to pa je tudi izjemnega pomembna za okolje in omogoča okolju bolj prijazen način nakupovanja,« je povedala 23-letna Neli Iskra, ki je kot model sodelovala pri projektu bolha.com fešn. »Tudi sam nosim obleke iz druge roke in kupujem v thriftih, saj tam najdem številne unikatne kose, ki so mi všeč in so samo moje. Tako se ne počutim kot izložbena lutka velikih fast fashion korporacij, poleg tega pa so obleke iz druge roke tudi cenovno ugodnejše,« je pojasnil svojo odločitev za nakup rabljenih oblačil 22-letni Maks Mihajlović, ki se je prav tako preizkusil v vlogi modela za bolha.com fešn.

Kakovosten kos oblačila ima daljšo dobo bivanja v omarah

Nakup rabljenih oblačil pomaga zmanjšati ekološki problem, ki ga ustvarja hitra moda, saj podaljšuje življenjsko dobo oblačil, s tem pa tudi zmanjšuje potrebo po proizvodnji novih. S tem, ko izberemo rabljene kose oblačil in obutve, prispevamo k zmanjšanju porabe vode in emisije toplogrednih plinov, povezane s proizvodnjo.

Med kupci vlada zanimanje tudi za oblačila priznanih slovenskih modnih kreatorjev, ki se jih da dobiti skoraj nerabljene in po zelo ugodnih cenah, ugotavljajo pri bolha.com.

Vsak prebivalec Slovenije naj bi letno v povprečju zavrgel 12,3 kg oblačil, skupaj 25 tisoč ton letno, razkrivajo podatki raziskave Obleka naredi človeka. Razlog, da oblačila hitreje kot v preteklosti postanejo sprana, raztrgana ali spremenijo obliko, je v slabi kakovosti materialov oblačil iz trgovin s hitro modo.

Najbolj učinkovit način zmanjšanja odpadkov in porabe virov je podaljšanje življenjskega cikla oblačil, kar lahko dosežemo s premišljenim nakupovanjem kakovostnih kosov, ki jih bomo radi in dolgo nosili. Po ocenah kar 70 odstotkov oblačil v naši omari ne nosimo, posamezen kos oblačila pa v povprečju nosimo manj kot šestkrat. Z modnimi dodatki ali predelavo lahko popestrimo tudi oblačila, ki so že dlje časa v naših omarah, namesto da jih zavržemo.

»Trajnostna moda je veliko več kot le oblačila. Predstavlja način razmišljanja, da se kupujejo kosi oblačil narejeni iz okolju prijaznih materialov, kakovostnih, bolj trajnostnih materialov, in se razmišlja v smeri ponovne uporabe oblačil. Vsako oblačilo nosi neko svojo zgodbo,« je povedala Petra Janc Pšeničnik iz bolha.com in dodala: »V prihodnjem letu bomo aktivnosti na področju ozaveščanja o posledicah hitre mode nadgradili z javnim dogodkom, posvečenim rabljenim oblačilom