Drama v Hollywoodu: Zakaj igralci kritizirajo igralko Tilly Norwood
Hollywood je konec septembra pretresla novica, da bi lahko umetna inteligenca dobila svojega prvega agenta. Govora je o AI igralki Tilly Norwood, ki jo je ustvarila Eline Van der Velden, direktorica produkcijskega podjetja Particle 6. Novica, da naj bi agencije razmišljale o njenem podpisu, je sprožila pravo razpravo in burne odzive številnih znanih igralcev.
Pretekli vikend se je na spletu vnela razprava, ki so se ji pridružile velike hollywoodske zvezde. Emily Blunt, ki trenutno promovira film The Smashing Machine, je bila nad idejo šokirana: “Je to razočaranje? Ne vem, kako naj se izrazim, razen da rečem, da je to zastrašujoče. Ne morem verjeti … to je AI? Ljudje, konec je z nami. To je res strašljivo. Agencije, prosim, ne počnite tega. Ne jemljite nam človeške povezanosti.”
Tudi Whoopi Goldberg je v oddaji The View ostro nastopila proti ideji, da bi AI igralka dobila agenta in poudarila, da mnogi igralci celo razmišljajo o bojkotu agencij, ki bi to omogočile.
Svoje je dodala tudi zvezdnica grozljivk Melissa Barrera, ki je na Instagramu zapisala: “Upam, da bodo vsi igralci, ki jih zastopa agent, ki podpiše AI, takoj odšli. Kako ogabno, zapustite sobo.”
Igralka Mara Wilson (Matilda) pa je opozorila na etično dilemo: “Kaj pa stotine mladih žensk, katerih obrazi so bili združeni, da bi ustvarili Tilly? Nobene od njih niste mogli zaposliti?”
Med kritike se je pridružil tudi Simu Liu (Shang-Chi): “Filmi so super, ampak še boljši bi bili, če v njih ne bi igrali resnični ljudje, ampak AI replike, ki samo poskušajo posnemati človeška čustva.”
Na očitke se je hitro odzvala tudi ustvarjalka Tilly oziroma njena kreatorka Eline, ki je na družbenih omrežjih objavila obsežno izjavo:
“Tilly ni zamenjava za človeka, ampak umetniško delo – kos umetnosti. Kot mnoge oblike umetnosti pred njo, sproža pogovor, in prav to kaže moč ustvarjalnosti. AI vidim ne kot nadomestilo za ljudi, temveč kot nov pripomoček – nov čopič. Tako kot animacija, lutke ali CGI odpirajo nove možnosti, ne da bi vzeli vrednost živemu igranju, AI ponuja nov način za pripovedovanje zgodb.”
Dodala je še, da je oblikovanje Tilly zahtevalo ogromno časa, spretnosti in ustvarjalnosti, podobno kot oblikovanje lika na papirju ali pisanje scenarija.
“Predstavljam si jo kot eksperiment, ne kot zamenjavo. AI liki bi morali biti obravnavani kot svoj žanr, ne pa neposredno primerjani s človeškimi igralci.”
Ob koncu je poudarila, da verjame, da lahko AI obstaja znotraj širše umetniške družine, ob gledališču, filmu, slikarstvu in glasbi.
“Ko praznujemo vse oblike ustvarjalnosti, odpremo vrata novim glasovom, novim zgodbam in novim načinom povezovanja.”
Eline je za Deadline povedala, da bodo v prihodnjih mesecih razkrili, katera agencija bo zastopala Tilly, do takrat pa ostaja odprto vprašanje: je Tilly prihodnost filmske industrije ali grožnja igralcem iz mesa in krvi? Kako se bo ta razprava razvila, bo verjetno odločilno vplivalo na prihodnost zabavne industrije.

