Domov » Lepota & zdravje » Kaj hrepenenja po določeni hrani razkrivajo o tvojem zdravju

Kaj hrepenenja po določeni hrani razkrivajo o tvojem zdravju

Lepota & zdravjePrehrana & ReceptiZdravje
Kaj hrepenenja po določeni hrani razkrivajo o tvojem zdravju
📷 Pixabay

Razlogi, zakaj ti vedno diši sol, maščoba ali sladkor!

Ko si pod stresom, si želiš velik kos čokoladne torte. Ko pa se pregreši tvoja najboljša prijateljica pa so to makaroni s sirom. Zakaj različni ljudje hrepenimo po različni hrani? In kaj hrepenenja po določeni hrani pravzaprav sploh pomenijo?

Hrepeniš po slanih prigrizkih…

Morda si samo žejna. Ko je tvoje telo dehidrirano, potrebuješ več soli, da v organizem zopet vneseš elektrolite. Ko si zaželiš pomfri, najprej popij kozarec vode. Če si po eni uri še vedno želiš pojesti nekaj slanega pa to pomeni, da si morda pod stresom (sol pomirja nadledvične žleze) ali pa ti primanjkuje mineralov (ki jih naravna sol, kot je himalajska ali keltska, vsebuje ogromno). Zaužij nekaj listov pražene morske alge in bodi pozorna na to, ali bo hrepenenje po slanosti minilo. Če ne bo, se posvetuj s svojim zdravnikom, saj imaš morda težave z nadledvično žlezo.

Če hrepeniš po kruhu in ogljikovih hidratih…

Živila, po katerih ponavadi najbolj hrepeniš, so običajno živila, ki jih redno uživaš. Če čez dan uživaš predelane ogljikove hidrate, kot so bel kruh in testenine, potem boš tudi za večerjo hrepenela po takšni hrani. Ko si pod stresom ali imaš slab dan, najraje posežeš po tolažilni hrani, ki te pomiri. Bel kruh zamenjaj s polnozrnatim, bele testenine pa z rjavimi riževimi rezanci, testeninami iz rdeče leče, črnega fižola itd.

Če hrepeniš po siru…

No, zelo verjetno je, da si samo odvisna od njega. Sir vsebuje beljakovino imenovano kazein, ki lahko, ko je razčlenjena, sproži pomirjujoč občutek v telesu. Razlog, zakaj hrepeniš po makaronih s sirom pa je lahko tudi ta, da ne zaužiješ dovolj maščob. Povsem zdrave so v manjših količinah in v zdravih oblikah, kot so oreščki, avokado, kokosovo in olivno olje,… Namesto z ogljikovimi hidrati poleg maščob raje čim večkrat kombiniraj beljakovine in zelenjavo.

Če hrepeniš po čokoladi…

Tvoji hormoni morda niso v ravnovesju. Ko dobiš menstruacijo, tvoje telo poskuša nadomestiti magnezij in železo, oba pa v naravni obliki najdemo v kakavu. Ko začutiš, da se bliža ‘mesečno perilo’, si privošči velik kos visoko kakovostne temne čokolade, ki vsebuje vsaj 70% kakava.

Če hrepeniš po rdečem mesu…

Verjetno ne hrepeniš po burgerju samem, ampak po železu in vitaminu B12, ki ju najdeš v naravni obliki v rdečem mesu. Zato brez slabe vesti uživaj v pleskavici ali biftku. Če pa si vegetarjanka ali veganka in ti je kar naenkrat zadišala svinjina, potem ne zaužiješ dovolj beljakovin, tako da naj bo večkrat na meniju fižol, leča, kvinoja in tempeh. Pri svojem zdravniku preveri ravni železa in B12 v telesu, saj sta ti dve hranili najbolj pogosto prisotni v živalski hrani.

Če hrepeniš po mastni hrani…

Ko pohan piščanec kar kliče tvoje ime, lahko tvoje telo v resnici hrepeni po omega-3 maščobnih kislinah, ki primanjkujejo mnogim ljudem, saj niso ravno prisotne v mnogih živilih. Uživaj mastne ribe, kot je losos, lanena semena, orehe in chia semena, da neguješ svoje telo tudi od znotraj in tako ustaviš hrepenenje.

Če hrepeniš po sladki hrani…

Za razliko od soli, rafiniran sladkor ne naredi nobene koristi telesu. Ko si pod stresom ali imaš slab dan, se bolj pogosto obračaš k sladkarijam, saj ti nudijo udobje in te hitro napolnijo s prepotrebno energijo, ki pa bo tudi kaj hitro zopet odšla in ponovno boš hrepenela po nečem sladkem. Preženi željo po sladki hrani s sadnimi sladicami, kot je bananin sladoled ali zdravimi presnimi sladicami.