Domov » Lepota & zdravje » Kako imeti bolj zdravo razmerje s kavo

Kako imeti bolj zdravo razmerje s kavo

Lepota & zdravjePrehrana & ReceptiZdravje
Kako imeti bolj zdravo razmerje s kavo
📷 Nails INC / Instagram

Uživaj v zdravilnih učinkih brez kofeinskih padcev energije!

Kava ima vsekakor svoje koristi – poleg tega, da te tudi v nehumanih jutranjih urah zbudi in pripravi na delo pa so nove raziskave tudi pokazale, da lahko podaljša pričakovano življenjsko dobo.

Vendar pa ostaja dejstvo, da se večina med nami prepogosto zanaša na kavo – navada lahko postane zasvojitev in ima negativne posledice.

Te zanima, kako imaš lahko zdravo razmerje z eno od najbolj priljubljenih pijač na svetu?

1. Štej skodelice
Posoda s skuhano kavo na štedilniku je zelo mamljiva, zlasti takrat, ko nam začne primanjkovati energije. Vendar je zelo pomembno, da smo zmerni v uživanju kave saj se lahko v nasprotnem primeru stanje poslabša. “Zmerna količina” pa ni univerzalna, ampak se razlikuje od osebe do osebe – na splošno sicer velja, da je 3-5 skodelic kave na dan sprejemljiva količina. Ampak, število skodelic kave bi moralo temeljiti na osebnih željah in toleranci na kofein, zato je zelo pomembno, da s kavo ne pretiravaš. Pretiravanje lahko povzroči tresenje, težave s spanjem ali občutke stresa in tesnobe.
Kava je zelo zasvajajoča – medtem ko te ohranja budno pa se potem, ko adrenalinski učinek izzveni, počutiš še bolj utrujeno kot prej, kar so poimenovali adrenalinska izčrpanost, zaradi katere potem ponovno posežeš po skodelici kave.

2. Izogibaj se uživanju kave navsezgodaj zjutraj
Vemo, da je skoraj nemogoče funcionirati v zgodnjih jutranjih urah brez kofeinskega pripravka, vendar pa ti bo telo zelo hvaležno, če boš počakala nekaj ur z uživanjem kave.
V nasprotju s splošnim prepričanjem, najboljši čas za uživanje kave ni takoj po tem, ko vstaneš s postelje, ampak nekaj ur po začetku tvojega dneva. To je povezano z ravnmi koritzola v telesu – kemikalija, ki sporoča tvojemu telesu, da je čas za bujenje in aktivnosti. Če popiješ kavo že navsezgodaj zjutraj, le-ta prepreči telesu proizvesti dovolj kortizola za normalno funkcioniranje in se posledično zanaša na energijo iz kofeina, kar pa negativno vpliva na tvoj cirkadiani ritem.

3. Ne uživaj je na prazen želodec
Vsi vemo, da lahko pitje alkohola na prazen želodec povzroči težave in izgleda, da lahko to rečemo tudi za kavo. Uživanje kave na prazen želodec lahko poveča proizvodnjo klorovodikove kisline, ki jo naše telo uporablja za prebavo hrane. Ko se je v telesu proizvede preveč, se s tem lahko zmanjšajo naravne vrednosti te klisline, kar lahko privede do neprebavljenih beljakovin in posledično do napihnjenosti. Zato je zelo pomembno, da pred uživanjem kave nekaj poješ.
Prav tako pa bi se morala izogibati uživanju kave na prazen želodec, če trpiš za čirom na želodcu, gastritisom ali Crohnovo boleznijo, saj lahko razdraži želodec in povzroči nepotrebno nelagodje.

4. Občasno jo zamenjaj z zelenim čajem
Če poskušaš zmanjšati uživanje kave, vendar vseeno želiš popiti nekaj toplega, poskusi zeleni čaj. Vsebuje manj kofeina kot kava, vendar kljub temu deluje kot blag stimulans v trenutkih, ko ti primanjkuje energije.
Zeleni čaj ima dodatne koristi, saj vsebuje ogromno antioksidantov in flavonoidov, zaradi česar je zelo koristen za zdravje. Ali si vedela, da lahko pomaga izničiti učinke alkohola s tem da zdravi poškodbe jeter? Zato je tudi odlično zdravilo za mačka!

5. Rehidracija
Čeprav ti voda v kavi lahko pomaga pri hidraciji, pa kofein v tekočini dela ravno obratno, kar posledično pomeni, da te preveč kave lahko dehidrira. Da bi preprečila dehidracijo, po vsaki skodelici kave popij še skodelico vode. S tem boš preprečila negativne učinke kofeina in hidrirala telo ter mu s tem pomagala, da deluje na optimalni ravni.
Na dan je priporočljivo popiti 2 litra vode na dan, kar je približno 8 kozarcev.

6. Izogibaj se pitju kave v večernih urah
Čeprav nekateri ljudje menijo, da kofein nima nobenega vpliva na njihove spalne navade, pa jih v resnici lahko popolnoma zmeša.
Nekatere raziskave so pokazale, da lahko kava pred spanjem za 40 minut zakasni cirkadiani ritem – 24-urni cikel bioloških procesov, ki uravnavajo našo telesno uro. Čeprav se ti morda to ne zdi veliko, pa ima lahko v daljšem časovnem obdobju negativni učinek tako na telo kot tudi um.

7. Uporabljaj naravna sladila
Da bi še povečala koristi kave, jo ohrani čim bolj naravno. To pomeni, da je ne sladkaš z rafiniranim sladkorjem, sirupi in sladko smetano, ki jih pogosto dodajajo v lokalih.
Ljudje, ki kavo sladkajo s sladkorjem bi se morali zavedati tega, da le-ta izniči koristne učinke kave. Uživanje sladkorja ima mnoge negativne učinke na tvoje zdravje. Če imaš rada sladko kavo, potem za sladkanje uporabi naravna sladila, kot so na primer med, stevia ali kokosov sladkor, če pa si želiš še nekoliko izboljšati njen okus, dodaj ščepec cimeta, ki je tudi izjemno zdrav.

Ne spreglej tudi, kako si narediš slastno kavino smoothie skodelico in domačo kavino piling-masko za sijočo kožo!