UAU! Kar dva Elanova izdelka prejela prestižni nagradi Red Dot
Elan si je v svoji skoraj 80-letni zgodovini prislužil sloves ultimativnega inovatorja. Letos sta že drugo leto zapored namreč kar dva izdelka znamke Elan prejela prestižni oblikovalski nagradi Red Dot: smučka Elan Ripstick tour 104 in jadrnica Elan E6. Globalno priznana znamka iz Begunj na Gorenjskem je za svoje izdelke prejela že več kot 300 mednarodnih nagrad, od tega že 13 Red Dot. Žirije po vsem svetu so vedno znova navdušene tako nad inovativnimi tehnološkimi rešitvami kot tudi nad oblikovno-grafično zasnovo izdelkov znamke Elan.
Nagrada Red Dot spada med najprestižnejše oblikovalske nagrade na svetu in hkrati nagrajuje tudi izjemne oblikovalske dosežke. Prvi Red Dot je Elan prejel že leta 2007 in od takrat so razvili prepoznaven oblikovalski jezik izdelkov, ki jih vedno znova odlikujejo inovativnost, tehnološka dovršenost in premišljen dizajn. Elan se namreč lahko pohvali z zelo jasnim receptom, kako dizajn podpira tehnologijo, jo predstavi na atraktiven, privlačen in uporabniku razumljiv način. Grafični elementi pa vse skupaj le še podkrepijo. Rdeča nit, ki druži izdelke Elan, se zagotovo skriva v dejstvu, da vsak naslednji izdelek prinaša nekaj novega, boljšega, pogosto tudi revolucionarnega. V središču pozornosti je vedno v prvi vrsti končni uporabnik, ki je deležen nepozabne uporabniške izkušnje.
Letos si je nagrado Red Dot: Product Design 2022 prislužila smučka Elan Ripstick Tour 104, ki je plod Elanove razvojne ekipe, v sodelovanju z legendarnim Glenom Plakom.
Pri razvoju smuči so izhajali iz serije Ripstick, ki so jih želeli narediti še lažje in jim na ta način zagotoviti značilnosti, s katerimi bi bile še bolj primerne tudi za turno smučanje, hkrati pa bi ohranjale vrhunske vozne lastnosti. Smuči Ripstick Tour so primerne za celodnevna turno-smučarska doživetja, ki vključujejo daljše vzpone kot spust z vsemi užitki, ki jih prinašajo freeride smuči. Nizka teža je pri tem ključnega pomena. Ko ima smučar na ramah nahrbtnik in ko želi premostiti nekaj sto ali tisoč višinskih metrov, je dobrodošel vsak gram prihranka pri drugih kosih opreme. A ne samo to. Neurejeni tereni in velike višinske razlike lahko smučarja izpostavijo različnim snežnim razmeram pri enem samem spustu. Prav zato smuči Ripstick Tour s svojo zasnovo omogočajo uporabo v zelo različnih snežnih pogojih. Za nadzor vibracij so v leseno sredico vgradili tako imenovano tehnologijo Carbon Bridge. Gre za revolucionarno rešitev, kjer karbonska palica, nameščena na zgornjo površino smuči, zagotavlja stabilnost ter blaži in absorbira vibracije, hkrati pa zagotavlja nizko težo. Poleg tega so uporabili 360-stopinjske stranice, ki smučki dodajajo stabilnost in oprijem, posneta piramidna oblika pa omogoča še dodatno redukcijo materiala in na ta način občutno znižano težo smuči. Uporabljena je tudi tehnologija Amphibio, ki omogoča natančnost, izjemen oprijem in stabilnost v vseh snežnih pogojih.
»Glen Plake je zadnjih nekaj let navdušen turni smučar in nas je že nekaj časa nagovarjal k razvoju nekoliko širše turne smučke, ki bi bila primerna za daljše vzpone, hkrati pa bi s svojimi voznimi lastnostmi zadostila potrebam zahtevnejših smučarjev, ki pri smučki iščejo tako stabilnost pri večjih hitrostih kot tudi oporo pri tehnično bolj zahtevnih spustih. Zato je bilo intenzivno sodelovanje s produktno – razvojno ekipo pri definiciji geometrije, stranskega loka in upogibnosti zelo pomembno. V razvoj izdelka so v Elanu uporabniki venomer vključeni že na samem začetku, ko je izdelek šele v fazi koncipiranja. Tako je bilo tudi z Glenom, ki je konstruktivno sodeloval pri razvoju, vključno s končno potrditvijo različnih funkcionalnih prototipov.
Pri smučeh Ripstick Tour so bile vozne lastnosti bistvenega pomena, saj smo želeli prikazati svež pogled na oblikovanje smuči, kjer oblika brezkompromisno sledi funkcionalnosti. Glenov pogled na smučanje se kaže tudi v grafičnem oblikovanju smučke, pri katerem je izbor zelo živih barv pojasnil s tem, da nimamo vedno možnosti smučati v lepem vremenu in takrat smučke v živahnih barvah predstavljajo dobrodošlo popestritev dneva.
Izjemo smo ponosni, da je tudi institucija, Red Dot prepoznala oblikovalski presežek in nagradila Elan s to prestižno oblikovalsko nagrado,« je povedala Melanja Korošec, globalna direktorica blagovne znamke Elan.
Tudi navtična divizija podjetja Elan ne zaostaja s svojo inovativnostjo, saj je letos že drugo leto prejela nagrado Red Dot: Product design 2022. Zmagovalna jadrnica leta 2022 je Elan E6, ultimativni »performance cruiser«, ki je največji predstavnik Elanove E-linije do sedaj.
Elan je pri tem projektu združil moči z vrhunsko ekipo vodilnih podjetij na svojih področjih, kar je vodilo do razvoja še lažje, hitrejše in obenem trdnejše jadrnice z unikatno in dovršeno estetiko, ki brez dvoma poskrbi, da ta ne ostane neopažena. S tem je E6 osvojila že drugo nagrado za oblikovanje od sredine marca, ko je bila uradno lansirana.
Za področje navtične arhitekturo so se povezali z že ustaljenim partnerjem Humphreys Yacht Design, za kompozitno tehnologijo s podjetjem Gurit, finalno postavitev palubne opreme in ergonomijo kokpita pa so za piko na i določili s profesionalnimi slovenskimi jadralci Tomažem Čopijem, Mitjo Margonom in Bojanom Volčičem. S tem je jadrnica pridobila neprekosljive jadralne lastnosti, po katerih hrepeni vsak izkušeni jadralec.
Nagrajeno oblikovanje nove Elan E6 je plod sodelovanja podjetja Elan in priznanega italijanskega design studia Pininfarina, ki je v zadnjih 10. letih osvojil že več kot 50 nagrad za oblikovanje. Značilen Pininfarinin slog, ki ga je moč občudovati na športnih avtomobilih znamke Ferrari, superjahtah Wally in več kot 600 drugih transportnih sredstvih športnega značaja je tako dobro zaznamoval tudi videz Elanovega novega paradnega konja. Tako lahko danes na valovih že občudujemo športne poteze E6, ki opozarjajo na njen dinamičen in agresiven karakter, obenem pa oči razvajajo elegantne mehke linije in čiste površine, ki se vijejo vse od krme pa do glavne kabine v notranjosti jadrnice.
Oblikovalska ekipa je pri oblikovanju v osnovi sledila značilnostim Elanove E-linije. Končni izgled je zelo unikaten, saj so imeli v nadaljevanju povsem proste roke pri ustvarjanju. Ohranili so centralno trapezoidno okno, preostala dva sta beljena. Ohranjena je tudi črna stranska linija, ki povezuje palubna okna, pri Pininfarini pa so ji dodali njen značilni prelom na palubno streho. Vstop v interier zaznamujejo stopnice heksagonalne oblike, ki so pri E6 za razliko od ostalih modelov iz stekloplastike, kar je omogočilo veliko več manevrskega prostora pri oblikovanju. Design stopnic učinkuje tudi kot centralni element salona, saj napove slog notranjega oblikovanja v nadaljevanju. Interier zaznamuje prepletanje različnih materialov, barv in struktur: od naravno brušenega svetlega hrasta pa do različnih svetlih tehničnih tkanin, ki jih nevsiljivo dopolnijo funkcionalni črni mat detajli. Ti sicer precej svetlemu in odprtemu bivanjskemu prostoru dodajo športni značaj, ki je v samem bistvu jadrnice Elan E6.