Nihče ne bi smel biti sam za božič: Macaulay Culkin se vrača kot Kevin iz filma Sam Doma

Božični čas je sinonim za toplino, družino in povezanost, a hkrati za mnoge tudi obdobje osamljenosti. Še zlasti starejši ljudje, ki živijo sami, takrat občutijo praznino, ki jo svetle lučke in praznična glasba le redko zapolnijo. Prav na to temo opozarja nov božični oglas “Home But Not Alone”, ki ga je pripravilo podjetje Home Instead, svetovna mreža za nego in podporo starejšim na domu. V oglasu nastopa igralec Macaulay Culkin, ki se po 35-ih letih vrača v vlogi, s katero je zaznamoval otroštvo mnogih – kot Kevin iz kultnega filma Sam doma (Home Alone).

Oglas se začne z odraslim Kevinom, ki tokrat ne nastopa več kot navihani deček, ki brani dom pred nepridipravi, ampak kot odrasel moški, ki skrbi za svojo starejšo mamo. Skozi nostalgične prizore nas popelje v razmislek o tem, kako se vloge v življenju z leti obrnejo. Tisti, ki so nekoč potrebovali skrb, jo zdaj nudijo drugim in tisti, ki so nekoč varovali dom, zdaj potrebujejo varnost, pozornost in družbo. V ospredju oglasa je preprosto, a globoko sporočilo: “No one should be alone at Christmas” – Nihče ne bi smel biti sam za božič.

Snemanje oglasa je del praznične kampanje podjetja Home Instead, ki si že več kot tri desetletja prizadeva za izboljšanje kakovosti življenja starejših. S kampanjo želijo ljudi spodbuditi, da v prazničnem času namenijo pozornost tistim, ki so pogosto spregledani: svojim staršem, starim staršem, sosedom ali prijateljem, ki praznike preživljajo sami. Oglas poleg nostalgije obuja tudi občutek odgovornosti in empatije, saj nas opomni, da je resnični duh božiča v tem, da drug drugemu podarimo svoj čas.

V času, ko se svet vrti vedno hitreje, tehnologija pa vse bolj nadomešča osebni stik, je osamljenost starejših postala ena največjih družbenih težav. Po raziskavah organizacije Age UK več kot milijon starejših v Veliki Britaniji pričakuje, da bodo božič preživeli sami. V raziskavi iz leta 2017 pa je bilo ugotovljeno, da več kot tretjina Slovencev, starih več kot 85 let, živi v enočlanskem gospodinjstvu in da je vsaka tretja oseba nad 50 let vsaj delno osamljena. Ti podatki so srhljivi, a hkrati tudi močan opomnik, zakaj so tovrstne kampanje pomembne.

Home Instead s kampanjo ne želi zgolj oglaševati svojih storitev, ampak predvsem širiti sporočilo solidarnosti. V okviru svojega dobrodelnega programa “Be a Santa to a Senior” že vrsto let prostovoljci po svetu dostavljajo darila in praznično veselje tistim, ki bi sicer ostali brez njega.

Macaulay v oglasu ne prinaša le nostalgičnega spomina na enega najbolj priljubljenih božičnih filmov vseh časov, ampak daje obrazu Kevina McCallistra novo dimenzijo. Odrasel Kevin zdaj simbolizira odgovornost, skrb in sočutje. To ni več zgodba o fantku, ki je ostal sam doma, temveč zgodba o tem, da nihče ne bi smel ostati sam.

Oglas Home But Not Alone tako presega meje klasične reklame in je ganljiv opomin, kaj v resnici pomeni biti doma, ne le fizično, ampak tudi čustveno. Doma smo takrat, ko imamo ob sebi nekoga, ki nam prisluhne. In to je sporočilo, ki bi ga morali slišati vsi, še zlasti ob božiču.