Ob 25-letnici v 17 državah, po novem tudi v Afriko
Softnet z informacijskimi in telekomunikacijskimi rešitvami letos beleži 25-letnico delovanja. Ob tem direktor Andrej Boštjančič ne skriva, da se nameravajo še širiti. »Načrtov, idej in planov je veliko. S Softnetovimi storitvami se bomo v prihodnje širili tudi v posamezne države v Aziji in Afriki.« Že sedaj poslujejo v 17 državah po vsem svetu.
»Po širitvi v Azijo smo se odločili, da največji potencial za širitev predstavlja afriški kontinent. Veliko podjetij se namreč širi ravno tja in ta podjetja so v večji meri že naše stranke. Poleg tega v Afriki opažamo izredno hitro digitalizacijo družbe – od mobilnega plačevanja do ostalih spletnih storitev,« dodaja direktor Softneta.
Boštjančič se spominja, da pred 25. leti še marsikateri direktor v podjetju ni imel računalnika na mizi in je bil dostop do interneta v podjetju prej eksotika kot delovno orodje. Še 20 let nazaj so bile standarne pasovne širine v podjetjih 64 ali 128kb/s. Njihovo določitev, da bodo nudili storitve samo podjetjem, je marsikdo sprejel s posmehom, kako bodo kaj dosegli na tem trgu v smislu obsega poslovanja. Ob tem je treba razumeti, da se je s konsolidacijo v večini panog število srednjih in velikih podjetij s skoraj 2000 skrčilo na približno 300 in s tem tudi število potencialnih naročnikov.
»V letu 2002 smo sprejeli odločitev širitve najprej na balkanske države in v letu 2010 še v Azijo. V vseh teh časih se je potreba po telekomunikacijskih storitvah povečevala, rasla je tudi zahtevnost in kompleksnost. Že zgodaj smo začeli graditi svojo optično omrežje. Tako imamo lastno optično omrežje ne samo v Sloveniji, ampak v vseh večjih mestih nekdanje skupne države. S tem smo postali zelo pomemben igralec na trgu storitev za podjetja v regiji,« opisuje Boštjančič.
S širitvijo v Azijo so prišli do globalnih projektov, ki nekajkrat presegajo zahtevnost regionalnih, in so se pri tem veliko naučili. »V letu 2007 smo postali tudi operater za fiksno telefonijo najprej v Sloveniji, potem še na Hrvaški, v Bosni in Hercegovini, Srbiji in nazadnje še v severni Makedoniji. Nato smo postali še operater mobilnih telekomunikacijskih storitev v Sloveniji. Tako omogočamo ves nabor mobilnih storitev, vključno z 5G, VoLTE, VoWifi in E-SIM,« je ključen razvoj strnil direktor Softneta.
Pandemija Covida je zarezala tudi v njihovo delovanje. »Če bi se zgodil Covid-19 pred 20 leti, bi vse obstalo. Tako pa je ravno zaradi telekomunikacij veliko panog delovalo brez težav. Vsi, katera delovna mesta so primerna za delo na daljavo, so spoznali delo od doma, vsi so se naučili naročati stvari preko spleta. Brez nas operaterjev bi bile posledice veliko hujše,« strne Andrej Boštjančič. Dodaja pa, da je ta situacija brez možnosti potovanj prinesla tudi nekaj težkih situacij, še posebej, ko je bilo treba zaposlovati v oddaljenih pisarnah. »Tako smo morali marsikoga zaposliti na podlagi razgovora preko zooma ali kake druge patforme. Pa ne samo zaposliti, ampak tudi uvajati in izobraževati.«
Na rezidenčni trg telekomunikacijskih storitev so vstopili preko njihovega podjetja Omrežje in drugih povezanih gospodarskih družb. Le to omogoča vse storitve, ki jih današnji naročnik potrebuje doma, in sicer med drugim dostop do spleta, fiksna in mobilna telefonija ter TV.
Prav tako so v teh letih povečali število zaposlenih. Tako je sedaj v vseh podjetjih v skupini Softnet že skoraj 100 zaposlenih.
Podjetje Softnet obeležuje 25-letnico delovanja, pred dobrimi štirimi leti pa so na slovenski trg vstopili kot tretji ponudnik virtualnega mobilnega omrežja oziroma kot sedmi ponudnik mobilne telefonije. Njihova prednost je, da lahko podjetjem, tudi največjim, zagotovijo celostne telekomunikacijske storitve, ki so v celoti prilagojene potrebam posameznega podjetja. Strankam nudijo vso podporo na enem mestu, so hitro odzivni in prilagodljivi. Prisotni so v 17-ih državah: poleg Slovenije še na Hrvaškem, v Srbiji, Bosni in Hercegovini, Črni gori, Severni Makedoniji, Nemčiji, Avstriji, Bolgariji, Romuniji, Albaniji, Rusiji, na Kitajskem, v Singapurju, Vietnamu in na Filipinih. V Sloveniji imajo 18 zaposlenih, po vsem svetu pa več kot 55.
Omrežje nudi storitve fizičnim uporabnikom. Za svoje stranke imajo pestro ponudbo televizijskih programov in zanimive internetne pakete za vsakdanje brskanje po spletu. Njihova programska ponudba se vse bolj širi, kar pomeni še bolj pestro in bogato ponudbo TV-programov. Zaradi svoje velikosti so hitro odzivni, kar zahtevajo uporabniki glede novih tehnologij, kot so širokopasovni dostop in IP-telefonija. Povezani so tudi z zanesljivimi partnerji s hitro razvijajočega trga.