GLAMI: Spletno modno nakupovanje je v Sloveniji zraslo za 17,86 odstotka
Modni iskalnik GLAMI je predstavil lanske rezultate ter prihajajoče trende in izzive v slovenskem modnem spletnem poslovanju.
Slovensko modno e-poslovanje je lani zabeležilo pozitiven trend rasti, pravi redno letno poročilo, ki ga GLAMI pripravlja na podlagi raziskave trgov. Ta razkriva dinamiko rasti ter ugotavlja glavne trende, ki bodo vplivali na panogo v prihodnosti.
Spletno modno nakupovanje je v Sloveniji zraslo za 17,86 odstotka, kažejo podatki statističnega portala Statista in internimi podatki GLAMI-ja. To je vplivalo tudi na povečanje deleža na celotnem modnem trgu za 12,86 odstotka in ustvarilo 165 milijonov evrov prihodkov (na spletu). Po drugi strani se je nakupovanje zunaj spleta v fizičnih trgovinah v istem obdobju zmanjšalo za 0,89 odstotka. Modna industrija naj bi v letu 2022 zrasla za 20,27 odstotka s skupnim prihodkom v višini več kot 1,541 milijona evrov.
Glede na to, da je bila digitalizacija eden glavnih imperativov globalnega zaprtja družbe, so številni trgovci prilagodili svoje poslovanje in v želji, da bi ostali konkurenčni, prešli na splet. Splošno rast spletne prodaje so poleg tega dodatno stopnjevale prepovedi, ki so veljale za fizične trgovine med pandemijo, kot je denimo omejevanje števila strank.
Osredotočenje na uvajanje inovativnih trendov
Da bi ostale konkurenčne in izpolnile pričakovanja vse bolj zahtevnih kupcev, morajo spletne prodajalne slediti trendom e-poslovanja. Nekateri trendi, ki so zaznamovali lansko in bodo prisotni tudi v letošnjem letu, so hiper-personalizirana komunikacija in nakupovanje v živo. Hiper-personalizirana komunikacija predvideva prilagajanje spletne trgovine obnašanju in preferencam posameznih spletnih nakupovalcev, medtem ko nakupovanje v živo vključuje promocijo izdelkov s pomočjo vplivnežev ali zvezdnikov s pretakanjem videov v živo na družbenih omrežjih in hkratno možnostjo nakupa promoviranih izdelkov.
Glavni izzivi na trgu
Po raziskavi, ki jo je GLAMI opravil med svojimi partnerji, so lansko leto zaznamovali dvigi cen oglaševanja in stroškov dostave, povečana konkurenca ter nižja stopnja dobička zaradi pogostih popustov. Določen izziv za trgovce je bila tudi negotovost strank glede izmenjave osebnih podatkov, zaradi česar so se podjetja pogosto srečevala z neučinkovitim oglaševanjem oziroma digitalnim trženjem. Z nekaterimi od teh izzivov, kot so povečana konkurenca, višji stroški oglaševanja, pa tudi težave pri transportu in proizvodnji ter naraščajoči stroški zaradi inflacije, se bodo morali trgovci spopasti tudi letos. Inflacija je eden glavnih izzivov s katerimi se sooča trg v zadnjem letu. Leta 2021 se je povprečna vrednost naročila v modnem e-poslovanju v povprečju zmanjšala za 11,3 odstotka v primerjavi z letom prej, predvsem zaradi zaprtja oz. lockdowna v letu 2020. Situacija se je obrnila v zadnjem četrtletju lanskega leta, ko je povprečna vrednost naročila znašala +0,2 odstotka v primerjavi z letom 2020. Inflacija pri oblačilih in obutvi je začela rasti novembra 2021, novembra in decembra se je ustavila nad 5 odstotki. Pričakujemo lahko, da bo inflacija letos ostala na visoki ravni, saj večina deležnikov v segmentu e-poslovanja načrtuje zvišanje cen. To naj bi spodbudilo povečanje povprečne vrednosti naročila v letu 2022. Vendar se spremembe cen razlikujejo po posameznih kategorijah. Medtem ko so se cene superg znižale le za 3 odstotke, so se cene oblek v lanskem letu znižale za 16 odstotkov. Eno najizrazitejših sprememb povprečne vrednosti naročila so opazili pri torbicah, ki so se znižale za 21 odstotkov. Nasprotno je bilo pri jaknah lani opaziti povečanje povprečne vrednosti naročila za 3 odstotke.