Domov » Prehrana & Recepti » Kaj hrepenenje po določeni hrani v resnici pomeni

Kaj hrepenenje po določeni hrani v resnici pomeni

Prehrana & Recepti
Kaj hrepenenje po določeni hrani v resnici pomeni
📷 OPI

Zdravo prehranjevanje je na trenutke lahko zelo težavno zaradi naporne službe in hitre hrane na vsakem koraku. Saj veš, tiste sladke ploščice in slani čipsi v avtomatu (je kdo omenil pico za malico?). Vendar pa ti lahko ta ne-ravno-najboljša hrana po kateri hrepeniš razkrije marsikaj o tem, kaj tvoje telo dejansko potrebuje.

Pobliže si oglej, kaj tvoje želje po določeni hrani pravzaprav pomenijo in kako lahko to hrepenenje potešiš na zdrav način.

Sladkor: Več sladkorja kot poješ, več si ga želiš. To pa je ogromen problem, saj preveč zaužitega sladkorja lahko povzroči odpornost na inzulin in povečanje telesne teže. Zanimivo pa je tudi to, da naj bi bilo hrepenenje po sladkorju (in odpornosti na inzulin) povezano z nizko vsebnostjo vitamina D in glede na nedavno raziskavo, naj bi pomanjkanje vitamina D v telesu povzročalo nekontrolirane napade lakote. Torej, začarani krog!
Da zagotoviš zadostni vnos tega ključnega steroidnega hormona – ja, vitamin D ni le vitamin! – bi morala redno uživati divji losos, ostrige in organske rumenjake. Vsa našteta živila kar prekipevajo od vitamina D.

Rdeče meso: Moraš nujno zaužiti vsaj en sočni zrezek? Telesu lahko primanjkuje železa, ki je pogostejša težava pri ženskah in lahko povzroča simptome, kot so utrujenost, pogosti prehladi pa tudi krhki lasje in nohti. Da povečaš vsebnost železa, izbiraj med njegovimi dobrimi prehranskimi viri, ki pa so pusto rdeče meso, puran in sardele. Vegetarijanci pa lahko železo zaužijejo s stročnicami (čičerika in leča), zeleno listnato zelenjavo (špinača in ohrovt) in pa tudi oreščki ter semeni, med katerimi so bučna res odlična. Če ješ zraven papriko, limonin sok ali katerokoli drugo živilo z visoko vsebnostjo vitamina C, bo ta še toliko bolj pripomogel pri absorpciji železa iz zelenjave.

Čokolada: Si se kdaj vprašala, zakaj ti čokolada še toliko bolj paše med menstruacijo? V svoji naravni obliki čokolada oz. surov kakav vsebuje relativno visoke vsebnosti magnezija, ki dejansko lahko ublaži menstrualne krče. Magnezij igra glavno vlogo v več kot 300 kemičnih reakcijah v telesu in je ključnega pomena za pravilno rast in razvoj. Njegovo pomanjkanje lahko povzroči simptome, kot so mišični krči, anksioznost, migrene in utrujenost, zato bi morala posegati po surovi ali nepredelani temni čokoladi z vsebnostjo kakava vsaj 70% ali več. Ostala živila, ki so prav tako bogata z magnezijem pa so še kuhana zelena listnata zelenjava (špinača, blitva), oreški, fižol in polnozrnate žitarice.

Jajca: Če imaš neizmerno željo po jajcih, mesu ali školjkah, to lahko pomeni, da imaš pomanjkanje vitamina B12, ki pa se nahaja le v izdelkih živalskega izvora, zato je za vse vegetarijance in vegane zelo pomembno, da vsake toliko časa obiščejo svojega zdravnika, ki naj preveri raven tega vitamina in po potrebi predpiše ustrezne prehranske dodatke v obliki tablet ali B12 injekcij. Znaki, da imaš morda premalo vitamina B12: pogosto imaš občutek prazne glave, primanjkuje ti energije, si depresivna, anksiozna, tvoja koža je izsušena in pusta. Torej, če želiš biti polna energije in imeti sijočo in lepo kožo, v telo vnesi dovolj vitamina B12 s prehranskimi dodatki ali pa živili, ki ga vsebujejo: divji losos, goveje meso pašne reje in organska jajca.

Sir: Če bi kar ‘umrla’ za ploščo sira, lahko to pomeni, da tvojemu telesu primanjkujejo omega-3 in omega-6 maščobne kisline. Te maščobe so bistvenega pomena za ohranjanje vsake celice v telesu, za zdravo delovanje možganov, srca in ožilja ter sijoče kože. Ampak ker mlečni izdelki nekaterim ljudem povzročajo akne in želodčne težave, zdrave maščobe raje zaužij z lanenimi semeni, žafranovim oljem, oreški, semeni in zeleno listnato zelenjavo. Mehiška quesadilla polna sira je verjetno že pozabljena, kajne? 😉