Domov » Prehrana & Recepti » Katera živila bi morala jesti (in katerim se izogibati) med menstruacijo

Katera živila bi morala jesti (in katerim se izogibati) med menstruacijo

Prehrana & Recepti
Katera živila bi morala jesti (in katerim se izogibati) med menstruacijo
📷

S pravimi živili imaš lahko čisto in sijočo kožo, lepe in zdrave lase, boljši spomin in celo samo sebe spraviš v boljšo voljo. Hrana resnično je zdravilo. Pa je tudi boljša od protibolečinskih tablet? Morda, če uživaš prava živila. V spodnjih vrsticah boš izvedela, katera živila bi morala dodati na živilski seznam in katerim bi se morala v času menstruacije čim bolj izogibati.

Živila, ki bi se jim morala izogibati:

Gazirane pijače

(Twenty20)

Sladke pijače z mehurčki prispevajo k napihnjenosti, zato se raje drži vode. V tistem času celo povečaj vnos vode, saj boš s tem zmanjšala zadrževanje vode in napihnjenost. Ampak naj ne bo gazirana.

Predelana živila

(Twenty20)

Še en krivec za napihnjenost? Živila z visoko vsebnostjo natrija. Predelana živila so največji vir natrija v tvoji prehrani. Izogibaj se vsem pripravljenim živilom, ki jih samo pogreješ, saj boš imela na ta način vnos soli popolnoma pod kontrolo (in napihnjenost tudi).

Cvrta hrana

(Twenty20)

Zmanjšaj uživanje živil, ki vsebujejo trans maščobe, ki višajo ravni estrogena, saj boš s tem zmanjšala bolečine med menstruacijo. To pomeni, da cvrta hrana nikakor ne pride v poštev. Izogibaj pa se tudi živilom, ki imajo med seznamom sestavin hidrogenizirano rastlinsko olje.

Stročnice

(Twenty20)

Fižol v zrnju, grah, čičerika in vse ostale stročnice povzročajo napihnjenost. Drži jih čim dlje stran od krožnika, da ohraniš nelagodje na minimumu.

Rafinirana žita

(Twenty20)

Rafinirana žita, kamor spada bela pšenična moka, ne vsebujejo nobenih hranilnih snovi. Zaradi tega vplivajo na hitri dvig krvnega sladkorja in nato hitrega padca, zaradi česar po njihovem zaužitju hitro postaneš spet lačna. Zato raje uživaj polnozrnat kruh, testenine in piškote, neoluščen rjavi riž itd.

Živila z visoko vsebnostjo maščob

(Twenty20)

Visokomaščobna živila imajo močan vpliv na delovanje hormonov v telesu. Tako kot transmaščobne kisline, tudi nasičene maščobe prispevajo k menstrualnim bolečinam in vnetjem v telesu. Izogibaj se rdečemu mesu in mlečnim izdelkom, da zmanjšaš vnos maščob, ki prav tako urejajo raven estrogena.

Živila, ki bi jih morala jesti:

Ohrovt

(Twenty20)

Med menstruacijo se ravni železa v krvi zelo zmanjšajo, zaradi česar se zelo pogosto zgodi, da začneš hrepeneti po z železom bogati hrani. Namesto, da posežeš po cheeseburgerju, se raje odloči za temno zeleno zelenjavo, kot so špinača, listnati ohrovt, brstični ohrovt in blitva, da obnoviš zalogo železa v telesu.

Pomaranče

(Twenty20)

Uživanje kalcija zmanjša občutek depresije in anksioznosti. Vitamin D uravnava encim, ki pretvarja triptofan v serotonin – nevrotransmiter, ki pomaga uravnavati razpoloženje. Kalcija in vitamina D skupaj te ubranita pred PMS simptomi. Visoke ravni kalcija lahko olajšajo krče in bolečine, saj kalcij deluje kot mišični relaksant. Najdi zmagovalno kombinacijo agrumov, kot so pomaranče, limone, limete in temno zelene zelenjave, ki smo jo omenili zgoraj.

Banane

(Twenty20)

Banane so najboljše živilo za izboljšanje razpoloženja zahvaljujoč vsebnosti visoke doze vitamina B6. Bogate so tudi s kalijem in magnezijem, kar lahko zmanjša zadrževanje vode in napihnjenost. Prav tako pa pomagajo uravnavati prebavni sistem, ki ponagaja marsikateri ženski v tem vsakomesečnem obdobju.

Lubenica

(Twenty20)

Ko te zagrabi želja po sladkem, si privošči sadje, ki tvoje telo oskrbi z vsemi hranili, ki jih potrebuješ v boju proti slabosti in utrujenosti. Poleg tega pa naravni sladkorji v sadju, kot so lubenice, slive, fige in jagodičje pomagajo ublažiti napenjanje.

Losos

(Twenty20)

Losos je odgovor na obdobje menstrualnih krčev. Bogata je z omega-3 maščobnimi kislinami, ki sproščajo mišice in lajšajo bolečine. Omega-3 pa lahko zaužiješ tudi z orehi, avokadom, bučami in lanenim semenom.

Brokoli

(Twenty20)

Brokoli vsebuje vse hranilne snovi, ki igrajo pomembno vlogo pri lajšanju PMS simptomov – magnezij, kalij, kalcij, vitamine A, C, B6 in E. Zapolni svoj krožnik s tem čarobnim živilom, ki izboljša razpoloženje, se uspešno bori proti utrujenosti in proti depresiji.

Temna čokolada

(Twenty20)

Temna čokolada je dober vir magnezija, ki ne pomaga uravnavati samo nihanja razpoloženja, ampak tudi serotonin – hormon sreče. Za povečanje serotonina uživaj temno čokolado z vsaj 60% kakava ali še več.

Razkrivamo pa tudi razloge, zakaj je lahko tvoja menstruacija neredna!