Domov » Prehrana & Recepti » Najboljša in najslabša živila za pred spanjem

Najboljša in najslabša živila za pred spanjem

Prehrana & Recepti
Najboljša in najslabša živila za pred spanjem
📷 Pexels

Od jutranjih ptic do nočnih sov, vsekakor se lahko vsi strinjamo, da bi z največjim veseljem takoj potem, ko se vležemo v posteljo, sladko zaspali. Nič ni bolj nadležnega kot insomnija in obstaja vse več dokazov, da je spanje bistvenega pomena za naše zdravje.

V kolikor tudi sama ponoči težko zaspiš, bi morala mal več pozornosti nameniti živilom, ki jih uživaš pred spanjem, kajti medtem ko eni spodbujajo spanje, ga drugi zavirajo.

Spoznaj najboljša in najslabša živila za pred spanjem…

Živila, ki spodbujajo spanje:

Češnje

Češnje so ena od redkih živil, ki vsebujejo melatonin – kemikalijo, ki pomaga nadzirati notranjo uro našega telesa. Uživanje češnjevega soka pred spanjem naj bi pomagalo pri daljšem in bolj kvalitetnem spancu, še zlasti pri ljudeh, ki trpijo za nespečnostjo. Kaj praviš na nekaj češen ali višenj pred spanjem?

Mleko

Morda imaš lepe spomine na svojo mamo ali babico, ki ti je v otroških letih pred spanjem vedno pogrela kozarec mleka, da bi lažje zaspala. To pa sploh ni iz trete zvito. Mleko vsebuje aminokislino triptofan, prekurzor možganskega kemijskega serotonina.

Jasminov riž

Jasminov riž ima nižji glikemični indeks, kar pomeni, da ga telo počasneje presnavlja in postopoma sprošča glukozo v krvni obtok.
Študija iz leta 2007 je pokazala, da uživanje jasminovega riža 4 ure pred spanjem pripomore k temu, da potrebuješ le polovični čas, da zaspiš, v primerjavi z uživanjm visoko glikemičnega obroka ob istem času. Avtorji predvidevajo, da lahko obrok z visokim glikemičnim indeksom poveča proizvodnjo triptofana.

Obogateni kosmiči

Ogljikovi hidrati se priporočajo za pred spanjem, vendar pa nikakor ni dobra ideja, da pred spanjem (ali kadarkoli) poješ celo škatlo piškotov. Raje si privošči obogatene kosmiče, ki so dobri in kompleksni ogljikovi hidrati. Kosmiči pa gredo kot z roko v roki z mlekom, ki pa prav tako spodbuja spanec. Ostali kompleksni ogljikovi hidrati pa so še kvinoja, ječmen, ajda.

Banana

Banane spodbujajo spanec, saj vsebujejo magnezij in kalij, ki sta naravna mišična relaksanta. Vsebujejo pa tudi ogljikove hidrate, ki pomagajo pri zaspanosti. Banane so na splošno zelo koristne, saj je kalij nujno potreben za kardiovaskularno zdravje in kognitivno delovanje.

Puran

Tako kot mleko tudi puran vsebuje triptofan, kemično spojino, ki pomaga ljudem z blažjo insomnijo, da hitreje zaspijo.

Sladek krompir

Sladek krompir za sladke sanje. Ne le, da z njim zaužiješ kompleksne ogljikove hidrate, ampak tudi kalij, ki sprošča mišice. Dobra vira kalija pa sta tudi navaden krompir in papaja.

Živila, ki zavirajo spanje:

Burger s slanino in sirom

Vsebnost stratosferskih maščob v tej hitri hrani je garantirano morilec spanja. Maščobe spodbujajo proizvodnjo kisline v želodcu, ki se lahko razširi v požiralnik, kar povzroči zgago. Mastna hrana lahko tudi razrahlja spodnji ezofagealni sfinkter, pregrado med želodcem in požiralnikom, zaradi česar kislina še lažje zaide v vsa napačna mesta. Popolnoma nič koristnega ni v tej mastno-slani kombinaciji, ki ti poleg vsega še oteži spanje.

Vino

Alkohol v kakršnikoli obliki je ubijalec spanja. Zakaj? Ker se začne hitro presnavljati v telesu in povzroči, da se ponoči neprestano zbujaš. Poleg tega pa alkohol še poslabša smrčanje, kar vpliva nate in tvojega partnerja.

Kava

Kava vsebuje kofein, ki je stimulans centralnega živčevja. Torej, če uživaš kavo preblizu časa za spanje, posledično ne boš mogla zaspati oziroma se boš veliko dlje časa le premetavala po postelji.

Temna čokolada

Temna čokolada ne vsebuje le kalorij, ampak tudi kofein. 30 gramov temne čokolade vsebuje približno 40 mg kofeina, kar je pol toliko, kot ga je v skodelici kave (ki vsebuje 80 mg kofeina). Čokolada pa vsebuje tudi teobromin, drugo stimulacijsko sestavino, ki lahko poveča srčni utrip in nespečnost.

Energijski napitki

Tudi tukaj je glavni krivec kofein, ki je prisoten v ogromnih količinah. 250-mililitrška pločevinka Red Bulla vsebuje 80 mg kofeina, zato je zelo pomembno, da ga ne piješ za žejo in nikoli v poznih večernih urah. Pri nekaterih ljudeh traja tudi do 8 ur, da učinki kofeina popolnoma izzvenijo.

Indijski curry

Močne začimbe na splošno lahko povzročijo, da ne boš mogla zaspati. Avstralska študija je pokazala, da so imeli ljudje, ki so pri večerji uživali Tabasco omako ali gorčico več težav s spanjem kot tisti, ki so jedli nezačinjeno hrano. Začimbe lahko povzročijo zgago, zato nikar ne naredi začinjene in mastne večerje, saj je to potencialni recept za neprespano noč.