Domov » Prehrana & Recepti » Ne bi rada zbolela? To so živila proti gripi in prehladu

Ne bi rada zbolela? To so živila proti gripi in prehladu

Prehrana & ReceptiZdravje
Ne bi rada zbolela? To so živila proti gripi in prehladu
📷 Profimedia

Vse poznamo osnove, kako se izogniti boleznim: potrebno je biti hidriran, se čim bolj izogibati stresu in pogosto umivati roke. Ampak tudi naša prehrana lahko močno vpliva na to, ali bomo zboleli. Sledijo štirje načini, kako izboljšati prehrano že danes in se tako izogniti boleznim!

Uživaj kalčke
Kalčki lahko vsebujejo tudi do 100-krat več encimov od surovega sadja in zelenjave, ki omogoča telesu, da iz zaužite hrane absorbira več vitaminov, mineralov, aminokislin in esencialnih maščob. Med kaljenjem se minerala, kot sta kalcij in magnezij vežeta na beljakovine, zaradi česar so ti bolj biološki. Kalčke se zelo enostavno vključi v prehrano, saj jih lahko daš v solato, sendvič ali pa jih zmiksaš smutiju.

Zmanjšaj vnos sladkorja
Sladkor ima zelo malo hranilnih koristi in za presnovo zahteva, da telo porablja svoje lastne vire hranil, s tem pa slabi imunski sistem. Ker smo v zimskem času že tako dovolj izpostavljeni bacilom, ki nam pretijo z vseh strani, nikakor ni potrebno telesa še dodatno obremenjevati s ‘toksičnimi’ živili, kot je rafiniran sladkor.

Navali na česen
Česen deluje antibakterijsko, zato pomaga telesu v boju proti bakterijskim in virusnim okužbam. Je okusna in preprosta sestavina, ki se jo z lahkoto doda v vsako jed, ki jo kuhaš za kosilo ali večerjo.

Fermentirana živila
Uživanje fermentiranih živil ali tablet s probiotiki je zelo pomembno, če želimo imeti koristi od bakterij, ki se nahajajo v prebavnem traktu, saj ohranjajo patogene (povzročitelje bolezni) v mejah normale, pomagajo pa tudi pri dobri prebavi. Z vključitvijo fermentiranih živil v vsakdanjo prehrano lahko izboljšaš prebavo, kožo, zmanjšaš željo po sladkorju in tudi pomagaš telesu pri razstrupljanju. Večina med nami ima neuravnovešeno mikrofloro zahvaljujoč predelanim živilom, sladkorju in celi vrsti toksinov in stresorjev, ki povzročajo bolezni. Dobri viri fermentiranih živil so kislo zelje, kumarice, kokosov jogurt, tempeh, kimchi, kombuča in japonski miso.