Domov » Prehrana & Recepti » Palmovo olje: Je zdravo ali škodljivo?

Palmovo olje: Je zdravo ali škodljivo?

Prehrana & ReceptiZdravje
Palmovo olje: Je zdravo ali škodljivo?
📷 Envato Elements

Oglej si sestavine na embalaži šampona, zobne paste ali arašidovega masla – zelo verjetno boš med njimi našla palmovo olje (ki se lahko skriva za različnimi imeni). Sporno olje je navidez povsod, zaradi česar smo se vprašali: Ali je palmovo olje res tako slabo? Pa poglejmo…

Kaj je palmovo olje?
Palmovo olje je vrsta jedilnega rastlinskega olja, pridobljenega iz plodov dreves oljnih palm, ki običajno uspevajo v toplih, tropskih deževnih gozdovih. Kar 85 odstotkov svetovne ponudbe palmovega olja prihaja iz Indonezije in Malezije. Obstajata pa dve vrsti olja: surovo palmovo olje (narejeno s stiskanjem plodov) in palmovo olje iz jedrca (nastane z drobljenjem jedrca). Palmovo olje je mogoče spoznati pod palmovim oljem ali pod enim od približno 200 drugih alternativnih imen, vključno s palmate, palmolein in natrijev lavril sulfat.

(Pixabay)

Kje vse se nahaja?
Najpogosteje se palmovo olje nahaja v živilih in lepotnih izdelkih. Palmovo olje pogosto najdeš v živilih kot so instant rezanci, margarina, sladoled in arašidovo maslo ter v lepotnih izdelkih kot so šamponi in šminke. Uporablja se za izboljšanje teksture in okusa, preprečuje pa taljenje in podaljša rok uporabe. Prav tako je brez vonja in brez barve, kar pomeni, da ne bo spremenil izdelkov, katerim ga dodajo.

Je slabo za naše zdravje?
Najprej preučimo hranilna dejstva: ena jedilna žlica (14 gramov) palmovega olja vsebuje 114 kalorij in 14 gramov maščobe (7 gramov nasičenih maščob, 5 gramov nenasičenih maščob in 1,5 grama polinenasičenih maščob). Vsebuje tudi 11 odstotkov priporočenega dnevnega vnosa vitamina E.

Vitamin E, ki ga najdemo v palmovem olju, se imenuje tokotrienoli in ima močne antioksidativne koristi, ki lahko podpirajo zdravje možganov.

Kljub temu, da palmovo olje ne vsebuje transmaščob, vsebuje veliko nasičenih maščob, kar pomeni, da lahko poviša ravni nezdravega holesterola in trigliceridov, kar poveča verjetnost srčnih bolezni.

Na splošno je palmovo olje bolj zdravo od nekaterih maščob za kuhanje, vendar pa ni tako zdravo kot so olivno olje, kokosovo olje, avokadovo olje, laneno olje, olje grozdnih pešk in ghee maslo.