Domov » FIT » Prehranjuj se zdravo v 30-ih in boš fit v svojih 60-ih

Prehranjuj se zdravo v 30-ih in boš fit v svojih 60-ih

FITLepota & zdravjePrehrana & Recepti
Prehranjuj se zdravo v 30-ih in boš fit v svojih 60-ih
📷 Pixabay

Za boljše ravnovesje in vzdržljivost!

Če se boš prehranjevala po mediteranski “dieti” v svojih tridesetih, štiridesetih in petdesetih, boš s tem pomagala svojemu telesu, da bo mobilno in fit v zlatih letih, je pokazala nedavna raziskava.

Raziskovalci so preučili prehranjevalne navade 969 moških in žensk, katerih način življenja so spremljali in beležili vse od njihovega rojstva – marca 1946. Na štirih točkah njihovega odraslega življenja (najkasneje v šestdesetih letih njihove starosti), ki se je začelo pri 36. letu starosti, so bile njihove prehranjevalne navade primerjane s standardnimi merami mobilnosti in telesne pripravljenosti.

Ljudje, ki so uživali več sadja, zelenjave in polnozrnatih žitaric – torej so se prehranjevali po mediteranski dieti – so se veliko bolje odrezali na fizičnih testih kot tisti, ki so v mlajših letih uživali zelo predelano (‘junk’) hrano.

“Študija je pokazala, da zdrave odločitve glede živil v odrasli dobi – le občasno uživanje zelo predelanih živil ter čim bolj pogosto vključevanje sadja, zelenjave in polnozrnatih žitaric v svojo prehrano – lahko zelo pozitivno vplivajo na moč in fizično učinkovitost kasneje v življenju, kar pomaga zagotoviti veliko bolj zdravo starost,” je razkril vodja raziskave profesor Sian Robinson.

Ljudje vse prepogosto uživamo z nezdravimi maščobami in sladkorjem nasičena živila, kot so burgerji, čips/pomfri in sladke pijače z mehurčki, ki vsebujejo le prazne ogljikove hidrate.

Po drugi strani pa mediteranski način prehranjevanja že dolgo povezujejo z daljšim življenjem in dobrim telesnim zdravjem. Dieta je bogata z omega-3 maščobnimi kislinami v oljčnem olju in ribah, antioksidanti v stročnicah, protivnetnimi lastnostmi v sadju ter vlakninami v polnozrnatih žitaricah. Vse te glavne skupine živil dokazano pomagajo zmanjšati tveganje za nevrodegenerativne bolezni, kot je na primer demenca.

Prvi razlog je vnetje arterij: manj kot je vnetij v telesu, manj je nabranega plaka in vnetij v možganih, kar ohranja zdrav pretok kisika, ki se giblje skozi telo in možgane.

Drugi razlog se nanaša na zdravje črevesja: vse pogosteje opažamo, da naše črevesno zdravje vpliva na vse vidike našega telesa – od možganov do mišic. In ta študija je še dodaten dokaz za to.