Domov » FIT » TO je razlika med izgubo maščobe in izgubo teže

TO je razlika med izgubo maščobe in izgubo teže

FITLepota & zdravje
TO je razlika med izgubo maščobe in izgubo teže
📷 Profimedia

Pozor, to ni ista stvar!

Ker živimo v svetu, v katerem družba poveličuje vitka telesa, ljudje vse pogosteje govorijo, da bi radi izgubili nekaj kilogramov. Ampak, osebni trener Max Weber je nedavno v svoji objavi na Instagramu poudaril, da bi morali ljudje namesto tega govoriti, da želijo izgubiti nekaj maščobe. Kajti, ‘izguba teže’ in ‘izguba maščobe’ sta dve popolnoma različni stvari.

“Ko govorimo o izgubi teže se pogosto osredotočamo na številko na tehtnici,” je razlago začel Max. “In čeprav je ta številka dobro merilo za napredek, pa je ZELO nepopolna. Razlog za to je, da število na tehtnici (naša teža) niha VES čas. Vsak dan, vsako uro in celo vsako minuto. To pomeni, da če samo spremljaš svojo “težo”, verjetno ne vidiš celotne slike,” je nadaljeval.

Kot pravi Max je napredek pri izgubljanju maščob veliko bolj “linearen” (enakomeren) od napredka pri izgubi telesne teže, ki stalno niha. Z drugimi besedami, Max trdi, da “naš odstotek telesne maščobe ali čista telesna masa ne niha v primerjavi s popitim kozarcem vode ali zaužitim velikim obrokom, po katerem je številka na tehtnici vsekakor nekoliko višja – to naredi telesna teža.”

In še kako prav ima. Če se tehtaš zjutraj in nato ponovno zvečer, lahko pride tudi do več sto gramov (ali celo nekaj kilogramov) razlike. To pa nikakor ne pomeni, da si tekom dneva pridobila toliko teže v obliki maščobe. To je večinoma teža vode, ki povzroča konstantno nihanje tvoje telesne teže.

Namesto tehtanja osebni trener priporoča, da spremljamo napredek glede telesne maščobe (če je izguba maščobe seveda tvoj cilj), poleg tega pa si lahko pri ocenjevanju napredka pomagaš tudi s sledečimi stvarmi:

  • merjenje
  • slike napredka
  • kako izgledaš/se počutiš
  • uspešnost/energija
  • samozavest
  • kako se ti prilegajo oblačila

Ko boš naslednjič po enem tednu zopet stopila na tehtnico in ugotovila, da si se zredila za 500 gramov, upoštevaj vse različne dejavnike, ki bi se lahko poigrali s tvojo telesno težo in nikar ne bodi tako stroga do sebe!