V Franciji sprejeli nov zakon glede fotošopiranja teles na oglasih
Oglaševalci so že od nekdaj zelo glasni glede tega, da podpirajo pristnost pri oglaševanju. Francoski oglaševalci pa od zdaj naprej preprosto nimajo več druge izbire!
Od 1. oktobra naprej je v veljavo stopil zakon, ki navaja, da mora biti na fotografijah, na katerih so telesa modelov obdelana s programom Photoshop, to tudi jasno navedeno s “Fotografija retuširana”. V kolikor oglaševalec krši zakon, znaša denarna kazen 30% od zneska proračuna oglasa oziroma minimalno 45.000 dolarjev.
Ni pa še povsem jasno določeno ali bo zakon prizadel tudi mednarodne trgovce, torej ali zakon glede navedbe retuširanih teles velja tudi za globalne oglaševalske kampanije narejene izven Francije, ki so vidne v Franciji.
Ni pa Francija prva država, ki je sprejela ta zakon. V Izraelu morajo biti digitalno spremenjene fotografije modelov jasno označene že od leta 2013, medtem ko v Avstraliji glede tega že od leta 2010 velja prostovoljni kodeks ravnanja.
Sprejeti nov zakon je zelo drzna poteza Francije – države, ki je svetovno znana po svojih modnih in lepotnih znamkah, ki so pogosto največji krivci v prikazovanju nerealnih teles na fotografijah oglaševalskih kampanij.
Zelo pomembno je promovirati in okrepiti naravno, zdravo podobo teles. Lepotna in modna industrija morata biti dovolj pogumni, da družbi predstavljata realistična telesa, ne pa potencialno škodljive stereotipe.