fbpx

Zakaj petke in natikači niso primerni za vožnjo

Vroči poletni popoldnevi nas zlahka prepričajo, da za volan jeklenega konjička sedemo kar v zračnih natikačih. Ampak ali je to varno? Da natikači in čevlji z visoko peto ali debelim podplatom ne morejo zagotoviti zanesljivega oprijema med nogo in pedali, je zagotovo jasno vsakomur, ki se je že kdaj udeležil katerega od tečajev varne vožnje. Tam je osnovna lekcija, ki jo po zakonu osvaja vsak novopečeni šofer, zaviranje v sili. Brez čevljev s čvrstim podplatom takšno zaviranje ni mogoče, poudarjajo na Agenciji za varnost prometa.

Natikači so namreč premehki, saj se noge držijo tako ohlapno, da se lahko zvijejo pod pedale ali zdrsnejo z voznikove noge. Ponovno natikanje snetih natikačev v prostoru pod pedali močno odvrača voznikovo pozornost s ceste in je zelo nevarno. Pogosto takšne situacije podaljšajo reakcijski čas voznika in če se v vsej tej zmedi na cesti pripeti kakšna nenadna situacija, lahko vse skupaj zlahka vodi do prometne nesreče.

V Sloveniji bi policisti lahko vožnjo v neprimernem obuvalu obravnavali po 35. členu zakona o pravilih cestnega prometa, ki govori o prepovedi uporabe naprav ali opreme, ki zmanjšujejo voznikovo slušno ali vidno zaznavanje ali zmožnost obvladovanja vozila. Če bi policist ugotovil, da je zaradi neprimernega obuvala zmanjšana možnost obvladovanja vozila, bi voznika lahko oglobil s 120 evri.

V vsakem trenutku mora biti voznik namreč sposoben s svojo nogo hitro, čvrsto in zanesljivo pritisniti na ustrezen pedal. Če tega oprijema ni, lahko hitro pride do nesreče. Direktor Agencije Jože Hribar zato vse voznike poziva: »Natikači niso primerna obutev za vožnjo avtomobila. Ker ne nudijo zanesljivega oprijema med nogo in pedali, podaljšajo tako reakcijski čas kot učinkovitost zaviranja.« Srečno na vaših poteh in vseh radostih, ki jih prinaša poletje.