Domov » Lepota & zdravje » 7 trditev o kokosovem olju, ki sploh ne držijo

7 trditev o kokosovem olju, ki sploh ne držijo

Lepota & zdravjePrehranaZdravje
7 trditev o kokosovem olju, ki sploh ne držijo
📷 Profimedia

Govori se, da je zdravilo za vse, od bolezni srca do maščobe na predelu trebuha, ampak…

Nobenega dvoma ni, da ima kokosovo olje svoj trenutek – razglašen je bil kot zdravilo za vse od bolezni srca do beljenja zob. Ampak, s 117 kalorijami, 14 grami maščob, od tega 12 gramov nasičenih maščob (60% dnevne vrednosti) na eno žlico, pa je trenutno na bolj slabem glasu.

Po mnenju mnogih nutricionistov kokosovo olje preveč poveličujemo, saj naj nikoli ne bi bil zdravilni eliksir, za kakršnega ga imamo. Kokosovo olje v primerjavi z ostalimi rastlinskimi olji vsebuje višje vrednosti nasičenih maščob. Na olje, ki se na sobni temperaturi spremeni v trdo stanje, bi morali gledati kot na dodatek v prehrani, kakršna sta tudi sol in kečap, in ga uživati le v zmernih količinah – jedilna žlica kokosovega olja ne bo nikomur škodovala.

Spoznaj nekaj najpogostejših trditev o kokosovem olju, ki jih slišimo vsak dan, vendar sploh ne držijo.

 

Trditev #1: Kokosovo olje kuri maščobo na trebuhu

Resnica: Niti pod razno! Nekaj majhnih študij je povezalo ekstra deviško kokosovo olje z zmanjšanim obsegom pasu pri posameznikih, ki jim grozi bolezen srca ali sladkorna bolezen, vendar so udeleženci že pred začetkom raziskave o učinkih kokosovega olja bili – in ostali – na dietni prehrani.

 

Trditev #2: Kokosovo olje pospešuje metabolizem

Resnica: Ja, le v naših sanjah. Edina stvar, ki spremeni hitrost presnove v telesu je povečanje mišične mase, saj več mišic pomeni hitrejši metabolizem. Medtem ko lahko določena živila, kakršen je kofein začasno nekoliko pospešijo metabolizem, pa za kokosovo olje žal še ni takšnih dokazov.

 

Trditev #3: Kava s kokosovim oljem ti pomaga shujšati

Resnica: Ko smo ravno pri kofeinu … kava in kokosovo olje nikakor ne prispevata k hujšanju. Privrženci ketonske in paleo diete prisegajo nanjo, vendar je precej bolj verjetno, da boš zaradi nje kakšen kilogram pridobila, kot pa ga izgubila. Razlog se skriva v tem, da te hrana, ki jo moraš prežvečiti veliko bolj nasiti, kot pa kava polna kalorij. Tako kot smetana je tudi kokosovo olje polno nasičenih maščob in več kot ga dodaš, bolj kaloričen je tvoj jutranji kofeinski napitek.

 

Trditev #4: Kokosovo olje je antibakterijsko

Resnica: Približno polovica maščobnih kislin v kokosovem olju so iz maščobne kisline imenovane lavrinska kislina, ki je povezana z antimikrobnimi in antiglivičnimi učinki, ki lahko zmanjšajo tveganje za določene bolezni. Ampak to ni razlog, da bi svoje notranje organe utapljala v kokosovem olju. Za kakršnekoli učinke bi morala zaužiti enormne količine omenjenega olja, kar pa nikakor ni priporočljivo zaradi vsebnosti nezdravih maščob.

 

Trditev #5: Kokosovo olje je zdravo srce

Resnica: Ne, ni. Vendar pa tudi ne bo povečalo tveganja za bolezni srca. Ena jedilna žlica kokosovega olja zagotavlja več kot polovico količine nasičenih maščob, ki jih je priporočljivo zaužiti na dan. Živila z visoko vsebnostjo nasičenih maščob so kriva za povečanje ravni LDL (slabega) holesterola. Glede na to, da ostala za srce koristna olja, kakršno je sojino, ekstra deviško oljčno olje in repično oje dokazano znižujejo ravni LDL holesterola, so te alternative vsekakor boljša izbira.

 

Trditev #6: Kokosovo olje lahko pomaga diabetikom

Resnica: Kadarkoli diabetik zaužije vir beljakovin ali maščob skupaj z ogljikovimi hidrati, upočasni hitrost absorpcije glukoze v krvni obtok, kar pomeni, da se krvni sladkor ne bo na hitro dvignil. Ker je kokosovo olje večinoma zgrajeno iz nasičenih maščob, lahko diabetiki opazijo manj hitrih dvigov krvnega sladkorja, ko uživajo hrano skupaj s kokosovim oljem … vendar pa to nikakor ni zdravilo za stabilen sladkor. Glede na to, da so diete z nasičenimi maščobami povezane tudi z nevarnostjo za nastanek sladkorne bolezni, lahko tisti, ki pretiravajo s kokosovim oljem, postanejo še bolj dovzetni za kronične bolezni.

 

Trditev #7: Kokosovo olje vsebuje holesterol

Resnica: Kljub dejstvu, da lahko na embalažah rastlinskih olj opaziš nalepke s trditvami, da izdelek ne vsebuje holesterola, pa holesterola dejansko ne sme biti v nobenem rastlinskem olju ali živilih rastlinskega izvora! Holesterol je hormon, ki ga najdemo v telesih vseh živali (vključno z ljudmi), zato ga ne smejo vsebovati nobena vegetarijanska živila. Zaradi tega splošnega dejstva se nobena znamka ne bi smela “hvaliti” s to trditvijo.

 

Sklep: Kokosovo olje je okusno, zato ga uživaj zaradi okusa in ne zaradi domnevnih koristi za zdravje. Če uživaš 1 do 2 jedilni žlici na dan, ti lahko katerokoli rastlinsko olje pomaga ostati zdrava in dolgoročno vzdrževati telesno težo.