Domov » FIT » 9 navad vitkih žensk, ki niso nikoli na dieti

9 navad vitkih žensk, ki niso nikoli na dieti

FITLepota & zdravjePrehrana & Recepti
9 navad vitkih žensk, ki niso nikoli na dieti
📷 Janni Deler

Zgleduj se po njih!

Nekateri ljudje niso nikoli na dieti in obstaja zelo dober razlog za to: diete ne delujejo in pika.

Spoznaj 10 pravil, katerih se držijo vse tiste postavne kolegice, ki nočejo niti slišati za besedo dieta, kaj šele, da morale biti na kakšni od njih.

Ni vsak dan posebna priložnost

Krofi v službi za malico, konkreten obrok v restavraciji, torta na prijateljevi rojstnodnevni zabavi; takšni dogodki se dogajajo vse prepogosto in kaj hitro začneš vsak dan dojemati kot nekaj posebnega. Medtem ko so občasni priboljški nekaj nujnega v življenju, pa bi morala biti tvoja prehrana na splošno takšna, da vzdržuje tvojo telesno težo.

Zato premišljeno izberi svoje pregrehe, ostalim pa se odpovej. Lahko si s svojim partnerjem razdelita crème brûlée na zmenku, vendar le če nisi podlegla piškotom za malico, ki jih je spekla tvoja sodelavka. In torto si privošči le za svoj in še kakšen rojstni dan, ne pa kar za vse.

Ne zapravljaj časa za dietna živila

Živila z nizko vsebnostjo maščob ali malo kalorijami se v teoriji zdijo odlična, vendar pa je problem ta, da so pogosto zelo obdelana in vsebujejo ogromno ogljikovih hidratov – ti se v telesu spremenijo v sladkor, kar pa lahko prispeva k povečanju telesne teže.

Še slabše pa je, da proizvajalce pogosto odvzem maščob nadomestijo z dodatkom sladkorja, soli in ostalimi (nezdravimi) dodatki. Ženske, ki niso na dieti kljub vsemu prebirajo sestavine, vendar to počnejo zato, da se resnično prepričajo o zdravih trditvah na embalaži in kaj živilo dejansko vsebuje.

Nobena hrana ni “prepovedana”

Ne gre za to, da se označuje piškote kot ‘slabe’ in brokoli kot ‘zdrav’. Študija v Torontu je pokazala, da ženske, ki so jim za en teden popolnoma prepovedali uživanje čokolade, so kasneje bolj hrepenele po pregrehah in zaužile še več čokolade kot bi je sicer. Torej, če si boš prepovedala uživati čokolado in poskušala ne misliti na njo, boš konstantno hrepenela po njej in ji kaj kamlu tudi podlegla. To pa boš sama pri sebi razumela, kot da ti je dieta spodletela ter se zaradi tega počutila krivo, kar pa pogosto pripelje do prenajedanja. Za boljši odnos s hrano, iz svojega besednjaka izloči besedo “prepovedana”.

Lepotni spanec

Ko si polno zaposlena, je prva stvar na katero pozabiš spanje. Ampak, če želiš ohraniti zdrav ITM (indeks telesne mase), potem bi morala obvezno najti čas za spanje. Tiste dni, ko si neprespana in bi morala izbrati med zgodnjim vstajanjem za jutranjo telovadbo ali pa urico dodatnega spanja, bi morala vedno izbrati spanje.

Pomanjkanje spanja ima hormonske učinke, ki vplivajo na večanje telesne teže, hkrati pa spremenijo tvoj apetit, da hrepeniš po visoko kalorični hrani. Poleg tega pa neprespana tudi ne boš imela dvoolj energije, da opraviš kvaliteten trening.

Pusti si malo uživati

Pravkar si pojedla hamburger in pomfri. Tudi, če ta obrok ne odraža tvojih zdravih prehranjevalnih navad, si odpusti in obljubi, da bo naslednji obrok bolj zdrav. Samozadovoljstvo lahko vodi do boljšega odnosa s hrano in bolj zdravega ITM-ja. Slaba samopodoba pa lahko vodi do motenj prehranjevanja (kot je prenajedanje), kar povzroči povečanje telesne teže. Zelo pomembno je, da se sama do sebe obnašaš tako, kot se do svoje ljubljene osebe: spodbujaš in pohvališ.

Izogibaj se dietnim pijačam

Umetna sladila so sporna. Medtem, ko nekatere študije kažejo, da ne vplivajo na težo, druge raziskave kažejo, da lahko pijače brez kalorij povzročijo povečanje telesne mase s spodbujanjem lakote. Vsekako bo najbolje, da se jih popolnoma izogibamo.

Dietne pijače povzročijo, da možgani začnejo hrepeneti po sladkorju in mnogo ljudi postane odvisnih od njih. Poleg tega pa lahko dietne pijače ustvarijo občutek, da varčuješ na kalorijah in si lahko zato potem namesto solate za kosilo privoščiš hamburger.

Eksperimentiraj v kuhinji

Zdrava prehrana ni nikoli dolgočasna, če svoje jedi popestriš z zelišči in začimbami, ki izboljšajo okus in nadomestijo maščobe, hkrati pa so še vedno enako okusne. Dodajanje čilija ali kajenskega popra dokazano spodbuja metabolizem in pomaga pokuriti nekaj dodatnih kalorij brez kakršnegakoli napora.

Ne štej kalorij

Obstaja velika razlika med tem, kako tvoje telo porabi 1000 kalorij, ki si jih zaužila z ‘junk’ hrano ai 1000 kalorij iz polnovrednih živil. Če se oziraš le na kalorije, potem si se zagotovo odrekla tudi zdravim visokokaloričnim živilom, ki pa so hkrati polna hranilnih snovi – sem spadajo mastne ribe, avokado, olivno in kokosovo olje, oreščki ter temna čokolada.

Raje se osredotoči na to, da krožnik zapolniš z zdravimi živili, ki so polna beljakovin (riba, piščanec, tofu), zelenjavo in zdravimi maščobami. Na ta način boš veliko lažje ohranjalaz zdrav telesno težo.

Sladkor uživaj pametno

Sladkor preprosto ni dober zate. Tvoje telo lahko prebavi le določeno količino naenkrat. Če ga zaužiješ preveč, ga bo telo shranilo v obliki maščobe. To nikakor ne pomeni, da ga moreš popolnoma izločiti iz svoje prehrane. Preprosto moraš le ugotoviti, kakšno količino tvoje telo prenese. Se počutiš utrujeno in napihnjeno po le nekaj piškotih? Glede na reakcijo tvojega telesa boš kaj hitro ugotovila, koliko sladkorja lahko zaužiješ brez neželenih posledic. Konec koncev bi ti hrana morala vliti energijo – in vse ženske, ki se ne držijo diet, to še kako dobro vedo!