Domov » Prehrana & Recepti » Dieta po krvni skupini: Kakšno hrano bi morala uživati

Dieta po krvni skupini: Kakšno hrano bi morala uživati

Prehrana & Recepti
Dieta po krvni skupini: Kakšno hrano bi morala uživati
📷 Unsplash

Tvoja krvna skupina razkriva ogromno pomembnih informacij!

Za razliko od večine diet, je bila dieta krvne skupine zasnovana na konceptu personalizirane prehrane – uživanje različnih živil, ki temeljijo na biokemijski sestavi. Ali si vedela, da tvoja krvna skupina razkriva, kako bo tvoje telo reagiralo na določena živila in stres ter potencialno napoveduje tvojo dovzetnost za določene bolezni?

Torej, kako sploh deluje dieta po krvni skupini?

Najprej moraš ugotoviti, kakšno krvno skupino imaš (0, A, B ali AB). Ko je tvoja krvna skupina določena, preprosto začni upoštevati prehranski načrt, ki velja za tvojo krvno skupino.

Tip 0

Prehrana za ljudi s krvno skupino 0 se osredotoča na pusto organsko meso, zelenjavo, stročnice, sadje ter izogibanje pšenici in mlečnim izdelkom, ki lahko sprožijo prebavne in zdravstvene težave, kot so vnetja in avtoimunost. Ker se tip 0 na stres ponavadi odzove z “beg ali boj”, kar povzroča kemična neravnovesja, je treba izločiti oziroma vsaj omejiti uživanje kofeina (ki dviguje ravni adrenalina in noradrenalina, ki so že tako ali tako visoka) in alkohola. Alge, morski sadeži, rdeče meso, listnati ohrovt in špinača so izjemno koristni za tiste s krvno skupino tipa 0. Priporočljivi so tudi visoko intenzivni treningi kot je tek. Ljudje s krvno skupino 0 so lahko predispozirani za določene bolezni, kot so razjede in motnje ščitnice in imajo ponavadi višje ravni želodčne kisline, poleg tega pa zaradi povečanega izločanja dveh kemikalij, prisotnih v prebavnem traktu – črevesna alkalna fosfataza in lipoprotein ApoB48 – tudi zelo enostavno prebavijo beljakovine in maščobe.

Tip A

Ljudje s krvno skupino tipa A zelo dobro prenašajo ogljikove hidrate. V želodcu imajo nižje ravni klorovodikove kisline in zato boljšo sposobnost za učinkovito prebavo ogljikovih hidratov, nekoliko težje pa prebavijo živalske beljakovine in maščobe. Ljudje s tipom A imajo visoke ravni stresa, najbolj pa jim ustreza vegetarijanska prehrana, ki odplakne toksine, kar povzroči višje ravni energije. Uživanje živil, ki so sveža in organsko pridelana v kombinaciji z umirjeno telovadbo so kot nalašč za vse s krvno skupino tipa A.

Tip B

Ljudje s krvno skupino B so “uravnoteženi vsejedi”, saj jim ustreza uživanje mesa, mlečnih izdelkov z nižjo vsebnostjo maščob, žitaric, stročnic, sadja in zelenjave. Kljub izjemni prilagodljivosti na vse vrste hrane, pa se odsvetuje uživanje piščanca, ki naj se ga nadomesti z jagnjetino in divjačino. Priporočljiva je zmerna telovadba v obliki kolesarjenja ali pohodništva. Ljudje s tipom B v stresnih situacijah proizvedejo višje od običajnih ravni kortizola in imajo občutljivost na B-specifične lektine v določenih živilih, ki lahko vodijo do vnetij, poleg tega pa so dovzetni za “počasi naraščajoče dolgotrajne viruse” in avtoimunske bolezni. Koruza, pšenica, ajda, leča, paradižnik, arašidi in sezamova semena lahko privedejo do povečanja telesne mase. Ta živila vplivajo na presnovni proces, ki lahko privede do zadrževanja tekočine, utrujenosti in hipoglikemije.

Tip AB

Krvna skupina AB je tako zelo redka, da jo ima le 5% populacije. Ta krvni tip ima tako pozitivne kot negativne plati tipa A kot tudi tipa B. Najbolj primerna je mešana prehrana – uživanje jagnjetine, mlečnih izdelkov, žitaric, zelenjave in sadja. Kombinacija mirne in zmerne telovadbe je idealna za ljudi s krvno skupino AB. Manjši in pogosti obroki bodo pomagali pri prebavnih težavah zaradi nizke vsebnosti želodčne kisline. Izogibati se je potrebno alkoholu in kofeinu, še zlasti pa v stresnih situacijah.

Sklep

Ta dieta je idealna za vse tiste, ki bi radi izboljšali svoje vsakodnevno počutje. Čeprav se prehrana pri nekaterih krvnih skupinah zdi bolj restriktivna kot pri drugih, pa se je je vsekakor vredno poskusiti držati, če bi se rada počutila in izgledala najbolje kot lahko.