Italija zaostrila pravila za influencerje po škandalu Chiare Ferragni
Italijanski organ za komunikacije AGCOM je sprejel nova stroga pravila za izboljšanje preglednosti objav na družabnih medijih, ki jih objavijo influencerji in zvezdniki z množičnim spletnim občinstvom.
Odločitev je bila sprejeta po tem, ko je italijanska protimonopolna agencija eni največjih italijanskih vplivnic Chiari Ferragni – s skoraj 30 milijoni sledilcev na Instagramu – naložila kazen v višini več kot milijon evrov zaradi pomanjkanja jasnosti pri božični dobrodelni pobudi.
Pravila bodo sprva veljala za tiste vplivneže, ki objavljajo v italijanščini in delajo z italijanskimi blagovnimi znamkami ter imajo več kot milijon sledilcev, je AGCOM dejal v izjavi v sredo.
Vsaka objavljena oglaševalska vsebina bo morala biti jasno označena kot taka, da bo prepoznavna, sicer zvezdnikom družbenih omrežij grozi kazen do 600.000 evrov.
Zaradi velikega dosega lahko spletni vplivneži pogosto izkoristijo večjo moč kot tradicionalno oglaševanje pri povečanju prodaje izdelkov in povečanju izpostavljenosti blagovne znamke.
Francija je že lani uvedla zakonodajo, s katero vplivnim osebam prepoveduje promocijo izdelkov, kot je tobak, in zagotavlja večjo preglednost plačljivih vsebin.
Italijanski organ je dodal, da bodo vplivneži morali spoštovati kodeks ravnanja, ki velja za vse medije, ki zahteva nepristransko komunikacijo, izogibanje lažnim novicam ter diskriminatornim ali rasističnim objavam.