Domov » Prehrana & Recepti » Kaj je mikrobiomska dieta (in zakaj bi jo morala poskusiti)

Kaj je mikrobiomska dieta (in zakaj bi jo morala poskusiti)

Prehrana & Recepti
Kaj je mikrobiomska dieta (in zakaj bi jo morala poskusiti)
📷 Pexels

Veš že, da je v tvojem telesu na trilijone bakterij, ki imajo lahko velik vpliv na tvoje zdravje. Ampak ali si vedela, da lahko to kar ješ, vpliva na ravnovesje bakterij? V nadaljevanju izveš vse o mikrobiomski dieti.

Kaj je? Pri mikrobiomski dieti gre za ustvarjanje okolja, v katerem se lahko ravijajo dobre bakterije, kar vodi k boljši prebavi, splošnemu zdravju in tudi izgubi teže. Obstaja nekaj različnih variacij microbiomske prehrane, vendar je eden izmed najbolj priljubljenih tisti (preprosto poimenovan “The Microbiome Diet”), ki je sestavljen iz treh korakov. V prvi fazi, ki traja 21 dni odstraniš iz telesa slabe bakterije in povečaš količino dobrih bakterij, v drugi fazi (traja 4 tedne) pa pohitriš svoj metabolizem. Zadnji korak v mikrobiomskem načinu prehranjevanja te nauči, kako še naprej izboljševati zdravje črevesja za življenje.

Kaj je na meniju? Sadje in zelenjava brez škroba, puste beljakovine, zdrave maščobe in fermentirana živila, kakršne so kisle kumarice in kumarice.

Sliši se super. Česa pa ne smeš jesti? To pa je predvsem odvisno mikrobiomskega dietnega protokola, ki mu slediš, vendar pa bi se na splošno morala izogibati predelanim živilom, sladkorju, jajcem, soji, glutenu, mlečnim izdelkom in kvasu. Na mikrobiomski dieti pa je prepovedano tudi suho sadje, rjavi riž, krompir in arašidi zaradi visoke vsebnosti sladkorjev. Ampak brez skrbi, po nekaj tednih zdravljenja črevesja lahko v prehrano občasno dodaš katero izmed prej naštetih živil.

Bi jo morala preizkusiti? Če imaš v črevesju neravnovesje med koristnimi in škodljivimi bakterijami, potem imaš večjo možnost za razvoj težav, kakršna je napihnjenost, razdraženo črevesje, revmatoidni artritis, kožne težave, slabša imunska odpornost, pridobivanje telesne teže in celo depresija.

Obstaja kakšna negativna stvar? Zmanjšati moraš vnos sladkorja in predelanih živil, poleg tega pa tudi mlečnih izdelkov in glutena. V kolikor nisi občutljiva na kaj od tega je to precej težko, vendar ti lahko mikrobiomska dieta zelo koristi, če imaš težave s prebavo.