Leta 2023 smo najbolj iskali pelete, vstopnice za koncerte in štirinožne prijatelje
Lansko leto je bila daleč najbolj obiskana kategorija Nepremičnine.
Trajnostno delovanje je prodrlo v vse segmente našega življenja. Vse bolj ekološko ozaveščeni potrošniki iščejo načine, kako bi ustvarili čim manj odpadkov in bili kar najbolj odgovorni do okolja. Ena od zavez za ohranitev okolja, ki doživlja velik razcvet, je kupovanje rabljenih izdelkov. V lanskem letu je najbolj izstopalo povpraševanje za pelete, vstopnice za koncerte in štirinožne prijatelje.
Trajnostno modo generacija Z vzela za svojo
Trend trajnostnega nakupovanja je v zadnjih letih v porastu − kar 4 od 10 potrošnikov kupuje rabljeno blago, ugotavljajo v raziskavi na Statista.com. Rabljenim izdelkom so najbolj naklonjeni potrošniki generacije Z, to so mladi, rojeni med 1995 in 2010. Kar dve tretjini jih ima raje rabljene izdelke kot nove, saj menijo, da so bolj modni. Privlači jih tudi ideja o lastništvu oblačil in dodatkov, ki si jih sicer ne bi mogli privoščiti, ugotavljajo analitiki Barclaycard in Development Economics.
»Trajnostna moda mi je pomembna, ker si rada kupim kvaliteten in ekološko prijazno narejen kos oblačila, za katerega vem, da bo z mano več sezon. Več kot to pa je tudi izjemnega pomembna za okolje in omogoča okolju bolj prijazen način nakupovanja,« je povedala 23-letna Neli Iskra, ki je kot model sodelovala pri projektu bolha.com fešn.
Da smo tudi Slovenci okoljsko vse bolj zavedni, potrjuje podatek iz lanske ankete bolha.com Kakšen je tvoj modni odtis: »Izkazalo se je, da kar 83 odstotkov od 708 sodelujočih v anketi kupuje nova oblačila le nekajkrat na leto, predvsem v fizičnih trgovinah (72 odstotkov), kadar kupujejo v spletnih trgovinah, pa jih 67 odstotkov nikoli ne vrača oblačil. Več kot polovica (57 odstotkov) anketirancev kupuje oblačila iz druge roke, 79 odstotkov pa oblačila podari ali proda na bolha.com,« poročajo pri slovenskem spletnem oglasniku, kjer bodo letos s projektom bolha.com fešn skupaj z modno oblikovalko Majo Štamol Droljc že drugo leto ozaveščali o prednostih nošenja oblačil iz druge roke in s tem spodbujali odgovorno ravnanje do okolja.
Lani skoraj 60 odstotkov več iskanj hišnih ljubljenčkov
V letu 2023 smo Slovenci med rabljenimi izdelki na bolha.com iskali predvsem pelete, vstopnice za koncerte in štirinožne prijatelje. V prvi polovici lanskega leta je bilo skoraj dvakrat več iskanj ključne besede peleti kot v enakem obdobju leta 2022. Na povečano povpraševanje kuriv je vplivala energetska kriza in z njo naraščajoče cene ter težave z dobavo.
»V prvi polovici lanskega leta smo opazili skoraj 600-odstotno porast iskanja vstopnic in kart za različne dogodke v primerjavi z enakim obdobjem 2022, kar je povezano s sprostitvijo ukrepov za zajezitev covida-19 in posledično oživitev kulturnega in družabnega življenja,« so povedali pri našem največjem spletnem oglasniku. Sicer je bilo v celem letu 2023 skoraj 20 odstotkov več iskanj vstopnic za koncerte kot v letu 2022 in skoraj 70 odstotkov več za kulturne dogodke.
Slovenci imamo radi živali, med hišnimi ljubljenčki obožujemo predvsem mačke in pse. Svojega novega štirinožnega prijatelja iščemo tudi med oglasi na bolha.com. »Veseli smo, da lahko s pomočjo našega portala ponudimo živalim nov ljubeč dom. V lanskem letu je bilo za skoraj 60 odstotkov več iskanj živali v primerjavi z 2022, še posebej veliko zanimanja je bilo za pse, kot so pomeranci, pudlji in border collieji,« so dodali pri bolha.com.
Trend povpraševanja po nepremičninah se nadaljuje
Slovenija spada med države, v katerih mladi najdlje ostajajo pri starših, svoja stanovanja pa si težko privoščijo tudi zaposleni, ki prejemajo minimalno plačo. Povpraševanje po stanovanjih je pri nas že dlje časa precej višje od ponudbe in cene nepremičnin na trgu dosegajo rekordne cene. Lov na nepremičnine se je tako nadaljeval v lanskem letu, ko je bilo na bolha.com kar 70 odstotkov več iskanj za prodajo hiše kot v letu 2022 in za prodajo stanovanja slabih 20 odstotkov več. Za oddajo stanovanja je bilo dobrih 25 odstotkov več iskanj in za oddajo sobe 10 odstotkov več. Slovenci pa si poleg lastne nepremičnine na bolha.com ogledujemo tudi počitniške objekte (45 odstotkov več iskanj kot v 2022) ter počitniška vozila in prikolice (17-odstotni porast v 2023).
»V letu 2023 je bila daleč najbolj obiskana prav kategorija Nepremičnine, v kateri so uporabniki najpogosteje iskali oglase za prodajo stanovanja, oddajo stanovanja in prodajo hiše. Že več let beležimo tudi izjemno zanimanje za kolesarstvo, prav ta podkategorija je v lanskem letu doživela 30-odstotno rast števila oglasov v primerjavi z letom poprej,« so še povedali pri bolha.com.