Domov » Prehrana & Recepti » Ovseno mleko: Kako zdravo je v resnici?

Ovseno mleko: Kako zdravo je v resnici?

Prehrana & ReceptiZdravje
Ovseno mleko: Kako zdravo je v resnici?
📷 Profimedia

Ovseno mleko je poleg mandljevega, kokosovega in sojinega trenutno eno od najbolj priljubljenih mlečnih alternativ na tržišču. Poleg naravno sladkega in oreškastega okusa ter kremaste teksture, vsebuje tudi cel seznam zdravilnih snovi.

Ovseno mleko je tudi precej bolj trajnostno od ostalih alternativnih mlek (na primer mandljevega mleka), poleg tega pa se ga tudi enostavno speni, česar ste se zagotovo razveselile vse ljubiteljice cappuccina.

Ampak, kako zdravo dejansko je ovseno mleko in koliko je sploh podobno polnomastnemu mleku?

Ovseno mleko ima bolj zdrav profil maščobe kot polnomastno mleko: vsebuje manj ali nič gramov nasičenih maščob in enako količino ali več nenasičenih (zdravih) maščob v primerjavi s polnomastnim mlekom. Ovseno mleko tudi ne vsebuje holesterola, polnomastno mleko pa 24 miligramov na skodelico.

Ovseno mleko običajno vsebuje podobno količino vitaminov in mineralov kot kravje mleko: skodelica obogatenega ovsenega mleka ali polnomastnega mleka zagotavlja približno 20 odstotkov dnevne potrebe po vitaminu A in vitaminu D. Ovseno mleko vsebuje tudi več vlaknin (2 do 4 grame v primerjavi z 0 grami v polnomastnem mleku), več ogljikovih hidratov (15 do 20 gramov v primerjavi z 12 grami na porcijo v polnomastnem mleku) in manj beljakovin (2 grama proti 8 gramov v polnomastnem kravjem mleku).

Se ovsena mleka med seboj razlikujejo?

Seveda, saj niso vsa ovsena mleka proizvedena na enak način, zato je izjemno pomembno, da vedno preveriš, kaj piše na embalaži. Pomembno je, da ne vsebuje dodanih sladkorjev, poleg tega pa tudi ne potrebuje nobenih stabilizatorjev in gumijev, saj ovseni kosmiči naravno postanejo lepljivi, ko jim dodamo vodo.

Vsekakor pa preveri tudi, koliko beljakovin in zdravih maščob vsebuje ovseno mleko in v kolikor jih ne vsebuje, ga preprosto uživaj z živili, ki jih vsebujejo: na primer s kvinojino kašo, mandlji, orehi in konopljinimi semeni, lahko pa ga piješ tudi za zajtrk zraven jajc.

Te zanima, kako ovseno mleko z različnimi okusi narediš kar sama doma?