Domov » Prehrana & Recepti » Triki in nasveti: Kako vsak mesec privarčevati nekaj denarja pri hrani

Triki in nasveti: Kako vsak mesec privarčevati nekaj denarja pri hrani

Prehrana & ReceptiZanimivosti
Triki in nasveti: Kako vsak mesec privarčevati nekaj denarja pri hrani
📷

Zgodi se čisto vsak mesec: obljubiš si, da boš manjkrat jedla zunaj, bolj pogosto sama naredila večerjo in se dejansko spomnila na to, da s seboj v trgovino vzameš tudi kupone s popusti. No, pa dajmo. Dejansko privarčujmo nekaj denarja ta mesec (in še vse nadaljnje). Sploh ni tako težko, kot si morda misliš.

Izberi si tri zajtrke in rotiraj med njimi

(Twenty20)

Če si kaj podobna nam, potem se vsako jutro vrtiš po kuhinji in ugotavljaš, kaj zdravega bi si lahko na hitro pripravila. Poenostavi celotno zadevo in imej vedno pri roki tri različne opcije za zajtrk. Granola po vrhu jogurta, ovseni kosmiči z banano ali jajce na oko s popečenim toastom. Opravljeno, storjeno in narejeno.

Malico pripravi doma in jo odnesi v službo

(I Heart Naptime)

To naj ne bo zgolj enkrat tedensko. V hladilniku imej vedno na zalogi zdrava živila, iz katerih lahko preprosto narediš okusne malice že en večer prej. Kaj praviš na sendvič s puranjo salamo in zmečkanim avokadom ali solato s prepraženo čičeriko in prepraženimi sončničnimi semeni? Lahko pa s seboj preprosto vzameš ostanke od večerje.

Naredi seznam poceni in enostavnih večerij

(I Heart Naptime)

Zdaj, ko imaš rešena zajtrk in malico/kosilo, razširi svoje obzorje, da ne boš cel mesec za večerjo jedla testenine na 30 različnih načinov. Naredi rižote in pirote (iz pire) z različno zelenjavo ali mesom. Naenkrat skuhaj večjo količino, da boš imela zdrave jedi že vnaprej pripravljene.

Naredi tedenski menu

Vsako nedeljo zjutraj si vzemi čas in splaniraj obroke za prihajajoči teden. Zapiši, katere sestavine potrebuješ in se nato odpravi v trgovino. Koliko si zapravila za živila si zapiši v tisti zvezek, v katerem tudi planiraš obroke. Pomembno je, da vodiš evidenco, koliko dejansko zapraviš za prehrano.

Skuhaj (in zamrzni) večje količine osnovnih živil

Govorimo o fižolu, rižu, kvinoji, puranjih zrezkih itd. Torej karkoli je na redno na tvojem meniju. Kupi večjo količino rjavega riža, celo vrečko skuhaj in ga nato razdeli na več manjših porcij ter zamrzni. Ko boš naslednji teden prišla zvečer domov utrujena, boš še kako vesela, da si to storila. Na ponvi si nato na hitro prepraži zelenjavo (lahko je samo paradižnik), dodaj riž in uživaj v ekspresni zdravi večerji.

Kupuj trgovinske znamke

Ne boš verjela, ampak pogosto živila pod trgovinskimi znamkami polnijo bolj priznane znamke in so zato popolnoma enake kvalitete po vsaj še enkrat nižji ceni.

Založi se z zdravimi klasikami, ki jih obožuješ

Nekatera živila so preprosto zdrava, poceni in okusna (za nas so to jabolka, arašidovo maslo, rjavi riž in tuna). Ta magična živila imej vedno v shrambi in jih vključi v čim več obrokov.

Kupi na zalogo, ko je živilo v akciji (ampak ne pretiravaj)

Ne bodi tista oseba, ki kupi 20 škatel kosmičev samo zato, ker so jih znižali za -50%. Pomisli, kaj resnično najbolj potrebuješ in če je to živilo v akciji, kupi 5 kosov. V nasprotnem primeru pa raje prihrani denar.

Nagradi se, ker ne zapravljaš denarja v restavracijah

(Twenty20)

Če poskušaš privarčevati nekaj denarja, je uživanje hrane v restavracijah prva stvar, ki bi se ji morala odreči. Ker pa občutek prikrajšanja ni ravno prijeten, se od časa do časa nagradi: kupi si banjico najljubšega sladoleda ali pa si v slaščičarni privošči kos najljubše (presne) torte.

Sveže sadje naj zamenja zamrznjeno

Seveda s tem ne mislimo, da moraš od zdaj naprej kupovati samo še zamrznjeno sadje. Jabolka, banane in ostalo sadje, kateremu se cena ne spreminja kaj dosti glede na letni čas, še vedno kupuj v sveži različici, v zamrznjeni obliki pa naj tvoj zamrzovalnik zapolnijo jagode, borovnice, maline itd. Ne samo da je zamrznjeno sadje cenejše, zdržalo ti bo tudi do enega leta, poleg tega pa je v zamrznjenem sadju ohranjenih veliko več vitaminov, saj ga takoj po obiranju na hitro zamrznijo.

Naredi seznam cen živil

Naslednjič, ko boš odšla v živilsko trgovino, si za vsako živilo, ki ga moraš imeti vedno na zalogi (in ga zato redno kupuješ), zapiši koliko stane (ali ceno slikaj s telefonom). To naredi v vseh trgovinah, ki jih redno obiskuješ in nato primerjaj cene. Ne boš verjela, kolikokrat se zgodi, da je redna cena v določeni trgovini cenejša od znižane cene v drugi trgovini, vendar nas pogosto zavedejo in zvabijo v nakup ravno popusti.

Uživaj sezonska živila

(Twenty20)

Obožuješ ananas, ampak če ga kupiš sredi zime, bo vsaj dvakrat dražji in zelo verjetno sploh ne tako okusen. Počakaj na poletje, se zelo splača (cenovno in tudi zaradi okusa).

Sama kuhaj kavo

(Twenty20)

Ja, nič ni lepšega od jutranjega (ali popoldanskega) posedanja v lokalu na sončku, ampak ali si kdaj seštela račune, koliko zapraviš na teden za kavice zunaj? Kava v lokalu vsake toliko časa je povsem ok, nikar pa z njo ne pretiravaj, saj lahko z domačo prihraniš kar nekaj denarja. Najboljše pri tem pa je to, da jo lahko narediš popolnoma po svojem okusu!

Spoznaj pa tudi zvezdniške lepotne trike, ki ne stanejo popolnoma nič in kaj vse uspešne ženske počnejo ob nedeljah!