Vsak tretji Slovenec bo letos za božična darila zapravil več kot 100 evrov

Slovenskim kupcem je obdarovanje med prazniki pomembno in se mu nikakor ne bodo odrekli!


Še slab mesec dni nas loči do božiča, slovenski potrošniki pa že komaj čakajo na božično nakupovanje in obdarovanje svojih najbližjih. Obiskovalci nakupovalnih središč že načrtujejo praznične nakupe, pri čemer polovica za darila načrtuje enako vsoto kot lani. Nekateri jih nakupujejo že novembra, ko predvsem radi izkoristijo visoke popuste na črni petek. Več kot polovica bo sicer darila kupila šele v decembru, največ ljudi pa bo zanje odštelo med 50 in 200 evri. Moški darila običajno nakupujejo pozneje v decembru, a hkrati zanje namenijo več denarja kakor ženske. To je le nekaj izmed izsledkov SES-ove spletne raziskave.

Malo manj kot mesec dni nas loči do božičnih praznikov, ki prinašajo veliko veselja. Obiskovalci nakupovalnih središč že načrtujejo praznične nakupe, več kot polovica vprašanih pa bo zanje porabila enako ali več denarja kot lani.

Slovenski potrošniki že komaj čakajo, da bodo lahko kupili božična darila


Približno četrtina potrošnikov je pričela z božičnimi nakupi že ta mesec. Nekateri izmed njih so darila poiskali po ugodnih cenah že na črni petek, ki je uradni začetek prednovoletnega nakupovanja. Mnogi nakupujejo v zadnjem trenutku, več kot polovica (59 %) bo s prazničnimi nakupi pričela šele decembra, medtem ko le 4 % vprašanih nakup daril načrtuje že oktobra. Večina vprašanih (83 %) bo z njimi začela ob približno enakem času kot lani, desetina prej, 4 % pa pozneje. Vsaka tretja ženska začne nakupovati darila že novembra, le manj kot polovica šele decembra. Na drugi strani le 17,5 % vprašanih moških začne nakupovati novembra, 69,2 % pa šele decembra.

Moški za božična darila zapravijo več kot ženske - Modna.si
Moški za božična darila zapravijo več kot ženske (Foto: Benzoix / Freepik)

Moški za darila namenijo več denarja

Največ potrošnikov bo za darila namenilo več kot 50 evrov, približno slaba tretjina več kot 100 evrov, prav toliko pa tudi nekje med 50 in 100 evri. Nekaterim je obdarovanje bolj pomembno kakor drugim, saj bo približno sedmina potrošnikov za darila namenila 200 evrov ali več. Moški za darila namenijo več denarja kakor ženske, saj so dražji nakupi bolj pogosti med moškimi kot pa ženskami. Skoraj polovica moških bo za darila porabila med 100 in 500 evri, medtem ko ženske le v 41,5 % primerih. Največ moških bo za darila namenilo med 100 in 200 evri, največ žensk pa med 50 in 100 evri.

Praznična razsvetljava vpliva pozitivno na obiskovalce in prodajalce

Okrasne lučke v prazničnem času pred božičem in novim letom na javnih mestih pripomorejo k ustvarjanju prazničnega vzdušja. Poraba električne energije s sodobno LED razsvetljavo predstavlja približno 0,1 % letne porabe električne energije. V SES-ovih nakupovalnih središčih želijo obiskovalcem omogočiti prijetno izkušnjo, saj praznična razsvetljava dokazano pozitivno vpliva na počutje ljudi in vsesplošno vzdušje. »Tudi našim najemnikom in prodajalcem želimo ogreti srca v času njihove največje sezone. Za praznično razsvetljavo smo se odločili tudi letos, energijo pa bomo privarčevali z drugimi ukrepi, kar podpirajo tudi naši obiskovalci. Lučke smo prižgali od 25. novembra do novega leta, čas razsvetljave pa smo skrajšali za tretjino, medtem ko bo izven delovnega časa osvetlitev omejena,« je dejal direktor družbe SES Slovenija Toni Pugelj.

Direktor družbe SES Slovenija Toni Pugelj - Modna.si
Direktor družbe SES Slovenija Toni Pugelj (Foto: Blaž Žnidarič)

Reprezentativna spletna analiza Inštituta za raziskovanje trga in medijev

SES Spar European Shopping Centres je vodilni na trgu pri upravljanju velikih nakupovalnih središč tako v Avstriji kot tudi v Sloveniji. Pod njihovim okriljem so centri Aleja, Citypark Ljubljana, Europark Maribor, Citycenter Celje in Center Vič Ljubljana. SES raziskava je potekala v drugi polovici oktobra 2022. V raziskavi je sodelovalo 1022 ljudi, ki so jih vprašali o njihovem nakupovalnem vedenju do morebitnih sprememb v nakupovalnem središču in o načrtovanih prazničnih nakupih. Ciljna populacija so bile osebe, ki kadarkoli obiščejo nakupovalna središča. Vzorec je reprezentativen za Slovenijo po spolu, starosti, izobrazbi in regiji.

Vse pravice pridržane © 2023 Modna.si