Domov » FIT » Ali RES pokuriš več kalorij, če telovadiš v vročini?

Ali RES pokuriš več kalorij, če telovadiš v vročini?

FITLepota & zdravje
Ali RES pokuriš več kalorij, če telovadiš v vročini?
📷 Tone It Up

Zunaj je vroče. Končno! Čeprav to za mnoge pomeni preživljanje časa v notranjosti pod klimo, pa drugi poletje izkoristijo za bolj uravnotežen življenjski slog.

Dejstvo je, da je telovadba na prostem, ko je zunaj vroče, precej neprivlačna. Zaradi vročine in vlage se ogromno potiš in večino časa razmišljaš le o tem, kako bi raje ležala na tleh v klimatizirani sobi. Torej, ali sploh obstajajo kakršnekoli koristi vadbe v vročini? Nekaj, zaradi česar je vredno (po)trpeti? Morda si že slišala, da v vročini tvoje telo pokuri več kalorij, zato bomo danes enkrat za vselej razrešili to dilemo.

Ali s telovadbo v vročini pokuriš več kalorij?
Odgovor je: morda. Vse je povezano s tvojo bazalno hitrostjo presnove. To je količina energije, ki jo porabimo na enoto časa v mirovanju oziroma merilo, kako hitro tvoje telo razčleni gorivo (kalorije), da ohrani delovanje tvojih celic. Stopnja bazalnega metabolizma se lahko razlikuje glede na stopnjo aktivnosti, vendar je v teoriji gibljiva in odvisna od vremena. Višje temperature lahko povzročijo rahlo povečanje bazalnega metabolizma, kar ti pomaga, da malo hitreje kuriš kalorije, ker telo trdo gara, da bi se ohladilo.

Vendar pa zaenkrat žal ni nobenih znanstvenih raziskav, ki bi pokazale, koliko več kalorij pokuriš.

Je pa treba tudi omeniti, da je vsaka aktivnost v času višjih temperatur bolj izčrpljujoča in jo posledično težje izvajaš dlje časa. Po drugi strani pa v ohlajenem prostoru lahko na primer tečeš na tekalni stezi tudi eno uro.

Se potem sploh splača telovaditi v vročini?
Zelo pomembno si je zapomniti, da telovadba pri visokih temperaturah pospeši izločanje vode iz telesa, zato je le-to zelo pomembno nadomeščati in poskrbeti za dobro hidracijo. Treningi v vročini so vedno nekoliko tvegani, saj lahko kaj hitro pride do dehidracije ali vročinske kapi.

Vedno poskrbi, da imaš na sebi lahkotna oblačila, nosiš pokrivalo, imaš pri sebi dovolj vode in ne telovadiš sredi dneva v najhujši vročini – raje se odloči za zgodnje jutranje ali pozne popoldanske ure.