Domov » Prehrana & Recepti » Kako jesti v restavraciji, tudi ko si na dieti

Kako jesti v restavraciji, tudi ko si na dieti

Prehrana & Recepti
Kako jesti v restavraciji, tudi ko si na dieti
📷

Če je bila tvoja novoletna zaobljuba, da boš letos bolj pazila na to, kaj in koliko poješ, potem so kosila in večerje v restavracijah lahko kar velik zalogaj. Nikoli ne veš, koliko kalorij pravzaprav zaužiješ. In čeprav so restavracije lahko velika skušnjava, pa se jim nikar ne izogibaj, saj se lahko z nekaj preprostimi triki in nasveti izogneš nepotrebnim kalorijam!

Preglej celotni meni restavracije že doma
Nekaj dni pred rezervacijo preglej celotni meni izbrane restavracije na njihovi spletni strani. Doma imaš več časa, da v miru pregledaš vse jedi in ugotoviš, ali ponujajo tudi bolj zdrave opcije in če jih nimajo, lahko pokličeš v restavracijo in povprašaš po možnih zamenjavah živil, ki so primerne za tvojo dieto (že zgolj zamenjava belih testenin za polnozrnate in smetanove omake za zelenjavno drastično zmanjša vnos kalorij!). V večini restavracij se z veseljem prilagodijo željam strank, če pa jih boš že prej poklicala in prosila za zdravo zamenjavo, pa bo tudi kuharjem veliko lažje oziroma ti bodo morda celo pripravili kakšno posebno dietno specialiteto.

Ne dotikaj se kruha v košari
Polna košara kruha na mizi, ki je največkrat narejen iz nezdrave bele moke, je najlažji način, kako v telo vnesti preveč in nepotrebne kalorije. Običajni kos belega kruha vsebuje približno 100 kcal, kos masla pa jih doda še 35. Glavna hrana sploh še ni prišla na mizo, ti pa si že zaužila slabih 150 kcal. Če se kruhu enostavno ne moreš odreči, potem vsaj preskoči maslo in si na kruh kapni malo olivnega olja in balzamičnega kisa. Če si ljubiteljica pekočega, pa po vrhu kani še kakšno kapljico pekoče omake, ki pospeši metabolizem.

Odloči se za jedi, ki so narejene z uporabo zdravih metod kuhanja
Ko ješ zunaj, se izogibaj cvrti hrani ali pečeni v ponvi. Namesto tega raje izberi jedi, ki so pečene na žaru ali na izjemno visoki neposredni temperaturi, kuhane na pari ali surove – te jedi so običajno pripravljene brez enormnih količin maščob. Seveda pa ima vsako pravilo tudi svojo izjemo, zato vedno pozorno preberi opis jedi, če vsebujejo dodane maščobe v obliki sira ali nasitnih smetanovih omak. Če si v dilemi, preprosto izrazi željo, da ti jed pripravijo “na suho”, torej brez kakršnihkoli omak, olj ali masla. Prihrani nekaj kalorij tudi z izbiro pustega mesa in velikim krožnikom zelenjave.

S prijatelji si razdelite jedi ali pa vzemi preostanek domov
V večini restavracij so porcije ogromne. Ko večerjaš zunaj s kolegi, naročite skupaj nekaj različnih predjedi in glavnih jedi ter si jih med seboj razdelite. Če delitev hrane ni ravno po tvojem okusu, poprosi natakarja, da polovico jedi, ki jo bo kuhar pripravil zate, zavije za domov še preden jo da v celoti na krožnik. Velikost porcij pa lahko zmanjšaš tudi tako, da predjed naročiš za svojo glavno jed.

Bodi previdna pri izbiri pijače
Če te zelo skrbi vnos kalorij, nikar ne naročaj koktejlov, vina in sladkih pijač z mehurčki, ampak se raje odloči za osvežilno vodo (brez okusa!). Če pa si se kljub dieti odločila, da je danes tisti dan, ko se lahko malo pregrešiš, pa je tudi v gostilni vsekakor možno naročiti slastno pijačo, ki vsebuje manj kot 150 kcal (ali celo še manj!). Da omejiš vnos kalorij na minimum, izberi vino ali pivo, lahko tudi koktejl, vendar naj vsebuje čim manj sladkorja in sladkih sirupov.

Ne boj se vprašati za zamenjavo
Čeprav imajo nekatere restavracije še vedno strogo politiko “nobenih zamenjav”, v večini zelo radi ustrežejo željam strank. Za omako ali preliv vedno prosi, da ti ju postrežejo ob jedi ali v drugi posodici, v koktejl naj ti zamešajo manj sladkorja in sirupov, jed naj pripravijo z manj masla/olja, prilogo pa naj zamenjajo z na pari kuhano zelenjavo. Nikar pa ne zahtevaj od kuharjev, da pripravijo popolnoma novo jed, že majhne zamenjave naredijo ogromne spremembe!

Preveri tudi, kateri so najboljši nočni prigrizki, ki te ne napihnejo!