Nočeš visceralne (skrite) maščobe? Reci STOP 5 živilom

Drugo ime za visceralno maščobo je “skrita maščoba” in se nanaša na vrsto maščobe, ki se shranjuje pod trebuhom in okoli organov.

V nasprotju s podkožno maščobo, vrsto maščobe, ki jo lahko vidimo in otipamo, lahko visceralna maščoba proizvaja kemikalije in hormone, ki so lahko nevarni in nas izpostavlja večjemu tveganju za resne zdravstvene težave.


Tako dolgotrajno uživanje visokokalorične hrane kot pomanjkanje telesne dejavnosti prispevata k nastajanju visceralne maščobe, zato lahko praktično katera koli hrana vodi do visceralne maščobe, če pretiravamo z uživanjem. Obstajajo pa nekatera živila, ki predstavljajo večje tveganje – to so kalorično bogata živila.

Ta živila zagotavljajo malo hranil in so predvsem predelani škrobi in prazne kalorije. Pecivo, pripravljena hrana, hitra hrana in čips spadajo med ta živila. Enostavni sladkorji se v telesu shranijo v obliki maščobe. V živilski industriji obstaja več kot 30 različnih načinov za poimenovanje sladkorja kot sestavine, zato ga lahko blagovne znamke dodajajo v izdelke, ne da bi potrošnik to opazil.

Nočeš visceralne (skrite) maščobe? Reci STOP 5 živilom
Krofi in macaroni (Foto: Envato Elements)

Če redno uživamo takšne izdelke s skritimi sladkorji, lahko postanemo z njimi zasvojeni in v kombinaciji s sedečim življenjskim slogom se začnejo sladkorji skladiščiti v telesu v obliki visceralne maščobe. Visceralna maščoba je nevarna oblika telesne maščobe, ker je pogosto neopazna in se kopiči okoli organov globoko pod kožo.

Živila, ki najbolj prispevajo k visceralni maščobi, so tista z visoko vsebnostjo kalorij in nizko hranilno vrednostjo. To so:


Predelani sladkor ali beli sladkor

Rafiniran beli sladkor je eden najpogostejših vzrokov za povečanje telesne teže. Je visoko kaloričen in povzroči hitri dvig krvnega sladkorja.

Bela rafinirana moka

Rafinirana pšenica, znana tudi kot bela moka, ne vsebuje nobenih hranil in uživanje hrane iz takšne moke te dolgo časa ne nasiti, zato je poješ preveč in posledično se rediš.

Sadni smutiji z dodanimi sladkorji

Vnaprej pripravljeni smutiji pogosto vsebujejo zelo veliko sladkorja, kljub označevanju brez dodanega sladkorja. Na primer, pripravljen smuti lahko vsebuje enako količino sladkorja kot manjša steklenica Coca Cole, v obeh pa je kar 14 čajnih žličk sladkorja!

Slan krompirjev čips

Krompirjev čips je tradicionalno predelan in ocvrt z dodanim natrijem ali umetnimi aromami. Veliko ljudi zraven uživa tudi razne kalorične pomake in zaradi dobrega okusa pretirava s količino.

Če poješ le nekaj rezin čipsa, to res ne bo prispevalo k povečanju obsega pasu, a kaj ko se le redko kdo lahko ustavi pri samo parih rezinah, ker je tako zelo okusen zaradi dodane soli ter občutka suhih ust in dehidriranosti. Občutek žeje in hrepenenje po hrani sta si psihološko precej podobna, zato veliko ljudi ne poseže po vodi, da bi se odžejali, ampak se lahko zgodi, da pojedo več hrane, torej kalorij in presežek se v telesu shrani v obliki maščobe.

Nočeš visceralne (skrite) maščobe? Reci STOP 5 živilom
Čips (Foto: Freepik)

Alkoholne pijače

Krive so lahko tudi pijače, kot so žgane pijače, pivo, vino. Če pogledamo kalorično gostoto porcije alkohola, se kalorije gibljejo med 70 in 160 kalorij, kar v resnici sploh ni tako veliko. Ampak kaj se zgodi, ko v telo vnesemo alkohol – aktivira se imunski sistem, ki se poskusi znebiti celotne količine alkohola iz telesa, posledično pa pride do upočasnitve drugih presnovnih poti (kot je kurjenje kalorij).

Preberi si tudi:
Kako do ravnega trebuha

Dva sadeža, ki ti za zajtrk pomagata do ravnega trebuha

Nobena skrivnost ni, da bi moralo biti sadje redni del naše vsakdanje prehrane za dobro zaokrožen življenjski slog, a kot se je izkazalo, ti lahko določeno sadje dejansko…

Vse pravice pridržane © 2022 Modna.si