Domov » FIT » Zakaj moraš uživati maščobe, če želiš shujšati

Zakaj moraš uživati maščobe, če želiš shujšati

FITLepota & zdravjePrehrana & Recepti
Zakaj moraš uživati maščobe, če želiš shujšati
📷

Skrivnost vedno nižje teže, manjšanja tveganja za razvoj bolezni srca in se na splošno počutiti bolje se skriva v polnjenju tvojega krožnika z maščobami. Seveda to ne pomeni, da zelenjavo kar utapljaš v maslu, ampak da se osredotočiš na dve vrsti dobrih maščob: enkrat (ali mono) nenasičene in večkrat (ali poli) nenasičene maščobe, ki vključujejo omega-3 in omega-6 maščobne kisline.

In zakaj so dobre maščobe tako zdrave in koristne zate? Prvič, nenasičene maščobe vsebujejo antioksidante, kot je vitamin E, ki se bojujejo proti raznim boleznim in dokazano znižujejo slab holesterol ter s tem zmanjšajo tveganje za bolezni srca. Poleg tega pa so omega-6 in omega-3 maščobne kisline pomembne za ohranjanje naših telesnih funkcij, kot sta imunski sistem in srce, v top formi. Če bi rada shujšala, sledi še en pomemben razlog, zakaj bi morala vzljubiti zdrave maščobe: enkrat nenasičene maščobe dokazano pomagajo izgorevati maščobo okoli trebuha.

Medtem ko enkrat in večkrat nenasičene maščobe kraljujejo na vrhu, pa nikakor ne škoduje (čeprav je tako veljalo do sedaj), če v svojo prehrano vključiš tudi malo nasičenih maščob. Nedavne študije so pokazale, da nasičene maščobe v živilih, kot so mleko, sir in meso niso tako škodljive, kot smo bili prepričani do danes, saj je analiza pokazala, da ni nobene povezave med prehrano z visoko vsebnostjo nasičenih maščob in povečanim tveganjem za razvoj bolezni srca. Kokosovo olje, ki je nasičena maščoba na rastlinski osnovi, dokazano dviguje ravni dobrega (HDL) holesterola. Današnje smernice sicer še vedno opozarjajo na omejevanje vnosa nasičenih in trans maščob, vendar je popolnoma na tebi, da se odločiš, koliko boš dejansko zaužila določenih maščob.

Torej, uživanje več maščobe ni slaba stvar, vse dokler je to v zmernih količinah. Ne pozabi, da so maščobe, tako dobre kot slabe, še vedno zelo kalorične, zato imej to kostantno v mislih, ko načrtuješ svoje obroke.

Spodaj si oglej nekaj najboljših virov nenasičenih maščob in njihove kalorijske vrednosti:

ŽiviloPorcijaKalorijeSkupna maščoba (grami)1x nenasičene (grami)večkrat nenasičene (grami)
Mandlji28 gramov (23 mandljev)16414.363.59.1
Avokado1/4 avokada60614
Repično olje1 jedilna žlica124144.18.3
Chia semena28 gramov1378.60.66.5
Črna čokolada1 košček271.90.050.6
Laneno seme1 jedilna žlica mletega37320.5
Olivno olje1 jedilna žlica11913.51.49.8
Arašidovo olje1 jedilna žlica11913.54.36.2
Pistacije28 gramov (49 pistacij)15812.63.86.6
Žafranikino olje
1 jedilna žlica12013.6210.1
Losos112 gramov1666.72.32.4
Sojino olje1 jedilna žlica12013.67.93.2
Postrv1 file1094.31.41.2
Orehi28 gramov (14 polovic)18518.513.42.5

 

Ne spreglej tudi: Kako do ravnega trebuha brez diete in telovadbe!