Domov » Lepota & zdravje » Enostavno do boljšega spanca (ker si ga zaslužiš!)

Enostavno do boljšega spanca (ker si ga zaslužiš!)

Lepota & zdravjeZdravje
Enostavno do boljšega spanca (ker si ga zaslužiš!)
📷 Profimedia

Dvigni roko, če tudi ti sovražiš premetavanje in obračanje v postelji čisto vsako noč. Ker si vsaka med nami zasluži globok in kvaliteten spanec, ti v nadaljevanju razkrivamo najboljše (in najbolj učinkovite) nasvete za optimizacijo tvojega nočnega spanca.

Razmisli o tisti kavi ob 16. uri
Le komu se v popoldanskih urah ne prileže en slasten cappuccino, ko ti raven energije malo pade, vendar pa si boš z njim naredila več škode kot koristi. Za povečano raven energije bi se morala zanašati na druge stvari in nikakor ne na kofein, še zlasti pa v popoldanskih urah. Pojdi na kratek sprehod, saj svež zrak zelo pomaga pri boljši prekrvavitvi telesa in s tem večji energičnosti. Strogo pa se v popoldanskih urah izogibaj kavi in kofeinskim dodatkom, če se želiš zvečer enostavno zazibati v sladko spanje.

Uživaj več vlaknin in magnezija
Večina med nami ne zaužije dovolj vlaknin, kar pa lahko vpliva na vse od tvoje presnove pa do, ja, spanja. Raziskave na kolumbijski univerzi so razkrile, da prehrana z nizko vsebnostjo vlaknin vpliva na slabšo kvaliteto spanja, prehrana z višjo vsebnostjo vlaknin pa na boljše spanje. Zaužiti bi morali okoli 25 gramov vlaknin in vnos le-teh lahko povečaš z uživanjem živil, kot so sadje, zelenjava, stročnice, oreščki, semena in polnozrnate žitarice.
Do boljšega spanja pa ti lahko pomaga tudi magnezij, kateremu večina med namine posveča kaj dosti pozornosti in ga posledično ne zaužijemo dovolj. Povečaj vnos tega pomembnega minerala z uživanjem špinače, mandljev in čičerike ali pa si omisli prehranske dodatke z magnezijem.

Uživaj manj nasičenih maščob in rafiniranega sladkorja
Ista raziskava s kolumbijske univerze se je dotaknila tudi vpliva rafiniranih maščob in sladkorja na spanje. Sklep: škodujeta. Študija je pokazala, da so nasičene maščobe, ki jih najdemo v rdečem mesu in mlečnih izdelkih iz polnomastnega mleka ter večji vnos sladkorja povezani z manj sproščujočim spanjem.

(Pexels)

Pazi na to, kaj ješ pred spanjem…
Uživanje hrane preblizu časa za spanje lahko negativno vpliva na tvoj spanec, saj lahko povzroči refluks kisline, kar te lahko ponoči večkrat zbudi. Ta neprijetnost omeji globok, krepčilni spanec, ki ga potrebuješ za dobro funkcioniranje čez dan. Nasvet? Hrano uživaj najkasneje dve uri pred spanjem.

…in tudi kaj piješ
Saj veš, ko si po napornem dnevu privoščiš kozarec vina in tvoje veke postajajo vse težje in težje? Čeprav te alkohol resda uspava, pa je zelo pomembno, da ne presežeš priporočene dnevne količine, ki znaša en kozarec za ženske in dva kozarca za moške, saj ima sicer alkohol popolnoma kontra učinek. Seveda pa tudi pri alkoholu ni priporočljivo, da ga uživaš tik pred spanjem, ampak najkasneje dve uri preden se odpraviš v posteljo.