Domov » FIT » Protivnetna dieta: Kaj vse moraš vedeti o tem odličnem načinu prehranjevanja

Protivnetna dieta: Kaj vse moraš vedeti o tem odličnem načinu prehranjevanja

FITPrehrana & Recepti
Protivnetna dieta: Kaj vse moraš vedeti o tem odličnem načinu prehranjevanja
📷 Profimedia

Najrazličnejši prehranski trendi so ti še kako dobro poznani. Zavedaš se, kako zelo pomembno je skrbeti zase in natančno poznaš živila, ki preprečujejo ali spodbujajo sladko spanje. Vendar pa v zadnjem času vedno pogosteje slišiš besedno zvezo “protivnetna živila” in zagotovo te zanima, kaj pravzprav to sploh pomeni.

Torej, kaj točno je protivnetna dieta?
V resnici ne obstaja le ena oblika protivnetnega načina prehranjevanja. Živila, ki so dovoljena in količina le-teh se pravzaprav razlikujejo od vsakega posameznika. Namesto striktnih priporočil (kot je pri ketonski dieti), pa se pri protivnetni dieti priporoča uživanje čim več živil, ki se bojujejo proti vnetjem v telesu in čim manj tistih, ki ga povzročajo, kar pomeni, da v kategorijo protivnetnih diet spada tudi mediteranska dieta.

Katera živila so dovoljena?
Veliko zelo okusne in hranljive hrane. Protivnetna dieta pomeni ogromno polnozrnatih žitaric, pustih beljakovin, sadja, zelenjave, mlečnih izdelkov z nizko vsebnostjo maščobe in zdravih maščob. Dan lahko začneš z avokadom na polnozrnatem toastu, za kosilo pražena čičerika z brokolijem ali katerokoli drugo zelenjavo, za večerjo pa losos s solato. In brez skrbi, ne boš prikrajšana niti za sladice. Pravzaprav je presni kakav oziroma temna čokolada z vsaj 75% kakava odlična izbira, saj je kakav eno od najboljših živil, ki se borijo proti vnetjem.

(Averie Cooks)

Katerim živilom pa se je treba izogibati?
Izogibaj se ali zmanjšaj uživanje živil, ki povzročajo vnetja v telesu, kot so ocvrta hrana, večje količine rafiniranega sladkorja, živila z visokim glikemičnim indeksom (kot so kruh in testenine iz bele moke) in rdeče meso. Nekaterim ljudem pa lahko vnetja povzročajo tudi nekatera sicer zdrava živila, kot so paradižniki in jajčevci, nekateri pa so občutljivi tudi na gluten, ki se nahaja v številnih polnozrnatih žitaricah. Koliko zmanjšati uživanje problematičnih živil je predvsem odvisno od tebe.

Je ta dieta primerna zate?
Če trpiš za kroničnim vnetjem (kot sta psoriaza ali revmatoidni artritis), potem ti lahko protivnetni način prehranjevanja pomaga pri obvladovanju simptomov. Pa je to vsemogočno zdravilo za tvoje zdravstvene težave? Zelo verjetno ne. In tudi če nimaš nobenih zdravstvenih težav, ti lahko protivnetna dieta pomaga pri hujšanju, višji ravni energije in manjšem tveganju za srčne bolezni. Nikar pa se te diete ne poslužuj, če si noseča, dojiš ali si diabetik.